Bakalářský seminář I / opravy 27. 11. 2017 · Filmografie Teorie tygra (2015,2016) Podtitul: „I ochočení muži mohou zdivočet" Námět a režie: Radek Bajgar. Pomocná režie: Jiří Severa. Asistent režie: Lucie Zázvorková, Magdaléna Blaháková. Scénář: Radek Bajgar, Mirka Zlatníková. Dramaturgie: Tomáš Feřtek, Jaroslav Sedláček, Roman Brat. Kamera: Vladimír Holomek, Petr Koblovský. Produkce: Logline Production, Česká televize – Filmové centrum, RWE, Rozhlas a televízia Slovenska. S podporou Státní fond kinematografie [JV1] České republiky. Copyright: 2016 Nositelé copyrightu: Logline Production s.r.o., Česká televize, Rozhlas a televízia Slovenska, RWE Česká republika a.s. Distribuce: CinemaArt (do 31.03.2026) Formát: 2D DCP, 108 min. Premiéra: 31.03.2016 Rozpočet: 1 866 000. Natáčení a lokace: 4. 8 – 15. 9. 2015, Praha, Černošice, Vysoký Újezd, Nový Knín, Davle, Dobříš, Jílové u Prahy, Chotouň, Mníšek-Skalka, Krhanice, Slapská přehrada, Pitkovice. Návštěvnost: 385.974 (do 2016). Vlk z Královských Vinohrad (2016) Režie: Jan Němec, Tomáš Klein (dokončování práce) Pomocná režie: Tomáš Klein (druhý režisér) Scénář: Jan Němec Námět: Jan Němec Předloha: Jan Němec (Cannes 1968. Jak to bylo doopravdy, Kdo se bojí Franze Kafky, Hollywood II., Černý pták v kleci, Bridge over troubled water, Coming home – povídky ze sbírky Nepodávej ruku číšníkovi /nakladatelství Torst, Praha 2011/) Masky: Helena Vašíčková, Martina Beran Kupková, Anna Hanáková, Pavlína Dvořáková Postprodukce: Dominik Dolejší (zvuk), Adam Levý (zvuk), Jiří Konvalinka (zvuk), Vladimír Martinka (zvuk) Výtvarná koprodukce: Jaroslav Kučera (výkonný producent ČT), Ivo Marák (výkonný producent UPP), Petr Komrzý (výkonný producent UPP) Asistent vedoucího produkce: Adam Martinec (MasterFilm), Anna Zatkalíková (asistentka producentů), Wally V. Kolman (ČT) Spolupráce: Tomáš Pulc (technologická supervize UPP), Podpora: Státní fond kinematografie ČR[JV2] , Audiovizuálny fond SR · Chybí rozpočet Všechno bude fajn! (2017) Námět a scénář: Robin Kvapil, Pavel Šplíchal. Režie: Robin Kvapil. Pomocná režie: Vlasta Kadeřábek. Asistent režie: Pavel Tuček. Dramaturgie: Jan Gogola starší. Kamera: Šimon Dvořáček. Asistent kamery: Jakub Vrbík (ostřič), Jaromír Kalina (stedicam). Střih: Josef Krajbich, Jan Šípek (asistent střihu). Hudba: Václav Stratil. Zvuk: Adam Voneš, Martin Blauber, František Šec (design zvuku), Adam Bláha (mikrofonista), Ladislav Mirvald (mikrofonista). Architekt: Jan Štěpánek, Matěj Sýkora (asistent architekta). Návrhy kostýmů: Jan Štěpánek (kostýmní výtvarník), Barbora Zelníčková (asistentka kostýmního výtvarníka). Kostýmy: Kateřina Kumhalová (kostýmní výpomoc). Masky: Martina Gajdačová (umělecký maskér), Michaela Hanušová Šiškinová (maskérka). Postprodukce: Karolína Pojarová (koordinátorka postpeodukce), Zdeněk Machuta (supervize VFX UPP). Vít Komrzý (producent UPP), Jan Malíř (Výkonný producent UPP), Laboratoře České televize. Výkonná produkce: Klára Žaloudková. Producent: Čestmír Kopecký. Koproducent: Ondřej Šejnoha, Marek Jindra. Vedoucí produkce: Klára Žaloudková. Asistent vedoucího produkce: Martina Netíková, Eva Pavlíčková, Martin Vansa, Gabriela Zagarová. Spolupráce: Magdalena Zlatušková (casting), Drahomír Štulíř (fotograf), Martin Kaiser (grafik), Klára Belicová, Kateřina Doležalová, Barbora Hovorková, Jan Hrubý, Ondřej Hudeček, Martin Kocúr, Adam Mach, Filip Marek, Pavel Matyáš, Kryštof Melka, Martin Palko, Jiří Rattay, Pavel Richtr, Apolena Rychlíková, Jan Strejcovský, Jan Vašák, Zdeněk Vichtr, Jakub Wagner, Roman Zmrzlý. Hrají: Marek Pospíchal (Standa Kadlec), Johana Švarcová (Alena Krátká), Robert Mikluš (Ladislav Vodák), Luboš Veselý (Richard Lang), Marie Ludvíková (Marie Ludvíková), Jano Sedal (Milan Žaloudek), Vladimír Novotný (Arnošt Staniček), Kateřina Olivová (Kateřina Olivová), Pavel Little Krejčí (Richard Schnezwald), Luboš Pavlovič (Luboš Pavlovič), Václav Stratil (prof. Václav Stratil), Lucie Matyášová, Martin Siničák, Tomáš Milostný, Petra Nesvačilová, Pavel Zatloukal, Cyril Drozda, Vendula Chalánková, Simona Peková, Ivana Hloužková, Láry Hauser, Tereza Chytilová, Michal Bumbálek, Jiří Kniha, Roman Blumaier, Don Juan Disco, Tomáš Kříž, Miroslav Kumhala, Kateřina Kumhalová, Mucha, Jakub Patočka, Marie Jansová, Hana Kačorová, Lucie Králiková, Sára Venclovská, Standa Biller, Adam Hrubý, Jan Jablůnka, Matěj Hollan, Alexandr Stankov, Martin Kyšperský, Plastic People of the Universe Brno Revival, Anna Trnková, Veronika Šťastová, Robin Kvapil. Výrobce: První veřejnoprávní, FAMU (koproducent). S podporou: Státní fond kinematografie ČR. Partner: UPP. Copyright: 2017. Nositelé copyrightu: První veřejnoprávní s.r.o., FAMU Distribuce: První veřejnoprávní. Minutáž: 65 min. Premiéra: 27. 07. 2017 Rok výroby: 2014 - 2017 Lokace: Brno. · Chybí rozpočet[JV3] Menandros a Thaïs (2016) Rozpočet: Rozpočet se skládal z vlastních zdrojů štábu, z malých sponzorských darů a z peněz získaných z crowdfundingu (€980 v kampani na Indiegogo.com¹). [JV4] Masaryk (2016) Scénář: Petr Kolečko, Alex Koenigsmark, Julius Ševčík Režie: Julius Ševčík, Matěj Chlupáček (režie II. štábu) Dramaturgie: Tom Abrams Kamera: Martin Štrba Střih: Marek Opatrný Rozpočet: 2 074 000 €[JV5] Ostravak Ostravski (2016) Autor projektu: Vladislav Kučík. Režie: David Kočár. Scénář: Vladislav Kučík, David Kočár. Dramatrugie: Jana Kubíčková, Tomáš Vůjtek. Kamera: Martin Dedek, Petr Zajac. Architekt: Hana Vyšlanová, Zuzana Brachaczková. Výprava: Marie Schmidtová. Návrhy kostýmů: Gabriela Schüllerová. Kostýmy: Markéta Šafariková, Jana Vozková, Jindra Procházková. Masky: Jana Hámová, Jindra Procházková. Střih: Miroslav Bláha, Matěj Jankovský. Zvuk: Miloš Sommer. Animace: Zuzana Brachaczková. Producent: Viktor Krištof, Igor Krištof, Boris Krištof. Výkonná produkce: Viktor Krištof, David Kočár, Robert Černý. Hrají: Igor Chmela (Jarek Ostravski), Vladimír Polák (Bohuš), Filip Čapka (Beďa), Michal Čapka (Kuboš), Pavel Kikinčuk (ředitel), Jan Vondráček (majitel dolu), Dušan Sitek (Jarkův otec), Jitka Smutná (Jarkova matka), Petra Langerová (Hanka, Jarkova sestra), Ondřej Maňák (Pepan), Jarmila Hašková (Furdebaníková), Zuzana Kajnarová (Blanka), Jitka Ježková (sekretářka), Kateřina Vainarová (Danča), Tereza Cisovská (Evča), Zuzana Truplová (Mirča), Petr Houska (štajgr), Renata Klemensová (štajgrova manželka), Lenka Vahalová (Petruška), Olga Kaštická (ceremoniářka), Marek Lambora (mladý úředník), Sarah Haváčová (dívka z autobusu), Norbert Lichý (naštvaný soused), Věra Špinarová (Věra Špinarová). Hudba: Dalibor Mráz. Lokace: Ostrava, Praha. Rok výroby: 2016. Premiéra: 20.10.2016. Přístupnost: Doporučená přístupnost od 12 let. Výrobce: Three Brothers Production, QQ Studio Ostrava. Distribuce: Bohemia Pictures Entertainment. Návštěvnost v ČR: 17 255 diváků. Rozpočet: 16 mil. Formát: 16:9 (1,78:1), 90 min. Festivaly: Švestkový festival Vizovické Trnkobraní u Zlína, Festival filmové a televizní komedie v Novém Městě nad Metují. · Strukturovaná bibliografie A) Celostátní deníky Petr Kubát: "Za patnáct let se vkus diváků obrovsky změnil" Mladá fronta Dnes, č. 25 (30.01.2017) str. 14 [rozhovor] Kubát, Petr: „Za patnáct let se vkus diváků obrovsky změnil“. Mladá fronta Dnes, 28, č. 25, 30. 1. 2017, s. 14. [rozhovor] Kubát, Petr: „Za patnáct let se vkus diváků obrovsky změnil“. Mladá fronta Dnes, 30. 1. 2017, č. 25, s. 14. [rozhovor] B) Televize a rozhlas Rozhovory: Radek Bajgar — Teorie tygra — Česká televize. Ceskatelevize.cz (09.08.2016) [rozhovor] Rozhovor s režisérem Radkem Bajgarem. Česká televize. http://www.ceskatelevize.cz/porady/10413436272-teorie-tygra/21551212117/9442-radek-bajgar/ (cit. 29. 11. 2017). [rozhovor, 1 foto] Lucie Výborná: Rozhovor s filmových střihačem Janem Mattlachem. Radiožurnál, 09:06:37 (01.03.2017) rozsah 00:50:57 [rozhovor] Lucie Výborná: Rozhovor s filmových střihačem Janem Mattlachem. Český rozhlas Radiožurnál, 1. 3. 2017, 9:05 hod. http://hledani.rozhlas.cz/?query=Rozhovor+s+filmov%C3%BDch+st%C5%99iha%C4%8Dem+Janem+Mattlachem&off set=0&porad=Host+Lucie+V%C3%BDborn%C3%A9 (cit. 29. 11. 2017). [rozhovor] C) Regionální tisk Jana Podskalská: Sklenka sektu pro Barťáka. Brnensky.denik.cz [JV6] č. 71, str. 9, (24.03.2017) [glosa] D) Časopisy a ostatní zdroje Věra Míšková: S Bartoškou oslaví sedmdesátiny i televizní diváci. Právo, č. 72 (25.03.2017) str. 20 [zpráva] · Tištěná a internetová verze · nutno jednoznačně identifikovat a odlišovat · každý typ má odlišné bibliografické heslo · povinnou součástí internetového zdroje je odkaz na cílový text a verifikace formou datace Mirka Spáčilová: Němec s Mádlem točí v Cannes rok ’68 a slibují pořádný skandál. MF Dnes, č. 133 (13. 05. 2015) [zpráva] URL: http://kultura.idnes.cz/jan-nemec-a-jiri-madl-0qq-/filmvideo.aspx?c=A150513_125905_filmvideo_ts Jana Podskalská: Sklenka sektu pro Barťáka. Brnensky.denik.cz [JV7] č. 71, str. 9, (24.03.2017) [glosa] Jana Podskalská: Sklenka sektu pro Barťáka. Brněnský deník, 24. 3. 2017, č. 71, s. 9. Věra Míšková: Hodně filmů, málo radosti v kině. Právo, 30. 12. 2016, č. 303, s. 16. [zpráva] Věra Míšková: Film 2016: Mnoho snímků, málo radosti v kinech. Novinky.cz, 2. 1. 2017, č. 2. https://www.novinky.cz/kultura/424911-film-2016-mnoho-snimku-malo-radosti-v-kinech.html (cit. 29. 11. 2017) [článek] Kvapilův debut Všechno bude fajn měl premiéru na Špilberku. Tyden.cz [online]. 2017, (214) [cit. 2017-11-27]. Dostupné z: http://www.tyden.cz/ rubriky/ kultura/ film/ kvapiluv-debut-vsechno-bude-fajn-mel-premieru-na-spilberku_440560.html https://www.tyden.cz/rubriky/kultura/film/kvapiluv-debut-vsechno-bude-fajn-mel-premieru-na-spilberk u_440560.html?showTab=nejctenejsi-7 · řazení chronologické (vzestupně od nejstaršího k nejnovějšímu) Bibliografie s abstrakty (řazení podle relevantnosti) USTOHALOVÁ, Jana. Brno opět ve filmu. Jako město humoru i zmaru. Mladá fronta DNES: jižní Morava[online]. 2017, (178), 16 [cit. 2017-11-27]. ISSN 1210-1168. Dostupné z: http://zpravy.idnes.cz/ mfdnes.asp (03.08.2017, článek) VALÁŠEK, Lukáš a Jana USTOHALOVÁ. Brno je dnes zajímavější než Praha, chce ukázat kontroverzní film[online]. 2015, (341) [cit. 2017-11-27]. Dostupné z: http://brno.idnes.cz/ robin-kvapil-film-o-brne-0sv-/ brno-zpravy.aspx?c=A151207_2210694_brno-zpravy_tr (07.12.2015, zpráva) · Abstrakty a citace Marcela Augustová (Moderátorka), redaktorka Irana Krcháková (redaktorka): Pražská premiéra Vlka z Královských Vinohrad. ČT 1, čas vysílání: 19:45:47 (12. 7. 2016), délka: 1. Min [Rec.] Pozvání na Pražskou předpremiéru v nákladovém nádraží Praha-Žižkov, která připomíná nedožité osmdesáté narozeniny režiséra. Promítání předcházel koncert a samotné promítání bylo za přitomnsti některých z tvůrců. Odkaz: http://www.ceskatelevize.cz/ Věra Mišková, Cannes: Jan Němec: Nebudou to vzpomínky uplakaného zbrojnoše. Právo, č. 123 (28. 5. 2015) str. 2 [rozhovor] Rozhovor s režisérem filmu. Začíná otázkou zda film se bude podobat Vlku z Wall Street, přes ni se autor dostává k předloze (autobiografická knížka) u které oznamuje jaké části (povídky) si vybral pro film. Popisem částí se dostává do Cannes roku 68 a vysvětlení tehdejší situace a ujistějí. Přidal nějaké konkrétní zážitky a hirearchické cenové uspořádání temnějších hotelů. Dále ujistil diváky o žánru filmu a o inscenovasti celého natáčení. Odpovídal na výběr Jiřího Mádl do hlavní role. Porovnával festival v Karlových Varech s Cannes a jejich změn v průběhu let. A nakonec uvedl konkrétní výčet pasáží ze svého života které se ve filmu objeví. Výňatek: Jak jsem už řekl, bude to hodně stylizované, jde mi o zachycení genia loci, ne o dobovou rekonstrukci. Zárodňanský Ratislav: Stewartová změnila image. Záleží mi na tom, co o mně říkají, tvrdí, IDNES, číslo: 68 (9. 3. 2017) Popisuje změnu, kterou si Kirsten Stewartová prošla pro premiéru svého filmu Personal Shopper. Jedná se tady o spíše bulvární článek, kde popisují vzestup herečky, až právě k dosavadnímu snímku, a její vztah s novináři „Lidé se začali pídit po detailech mého života, když jsem byla docela mladá. A od té doby se interakce mezi médii a mnou jako celebritou výrazně změnila…“[1] …její vztah s novináři: „Lidé se začali pídit po detailech mého života, když jsem byla docela mladá. A od té doby se interakce mezi médii a mnou jako celebritou výrazně změnila…“ Dvořák, Stanislav : Sex, drogy, Masaryk. Rodenův Jan Masaryk bude tak trochu rocker. Novinky, č. 294 (20.10.2016) [int. článok.]. Článok zaoberajúci sa povahou Jana Masaryka v jeho mladých rokoch, pričom opisuje ,, První ukázka z filmu Masaryk […]připomínala ze všeho nejvíc seriál Vinyl o americké rockové scéně 70. let. Masaryk tam sjede ”lajnu koksu", pokračuje divokým sexem s blondýnou a mezitím trochu řeší politiku. Podle filmařů "žil život bohéma, miloval ženy, hudbu, velká gesta". ,,První ukázka z filmu Masaryk […] připomínala ze všeho nejvíc seriál Vinyl o americké rockové scéně 70. let. Masaryk tam sjede ”lajnu koksu", pokračuje divokým sexem s blondýnou a mezitím trochu řeší politiku. Podle filmařů "žil život bohéma, miloval ženy, hudbu, velká gesta". Limberk, Václav: Kirsten Stewart komunikuje s duchem v traileru Personal Shopper, filmserver.cz, (19. 5. 2016) Autor nám představuje chystaný počin, který představuje svůj první trailer. Věnuje se tedy nejen autorovi, a jeho historii, ale také spolupráci s Kirsten Stewart, která už jednou přinesla ovoce, následně rozebírá připravovaný film, na který poskytuje první pohled na děj pomocí přiloženého traileru. USTOHALOVÁ, Jana. Brno opět ve filmu. Jako město humoru i zmaru. Mladá fronta DNES: jižní Morava[online]. 2017, (178), 16 [cit. 2017-11-27]. ISSN 1210-1168. Dostupné z: http://zpravy.idnes.cz/ mfdnes.asp (03.08.2017, článek) Článek o tom, jak vypadala premiéra filmu Všechno bude fajn, která se uskutečnila na hradě Špilberk v rámci letního kina. Dozvídáme se, že ve filmu se objevují samé známé osobnosi, či herci z Brna. Vzhledem k tomu, že v průběhu vzniku filmu probíhaly volby, scénář se musel několikrát měnit. Šrajer, Martin: Ostravak Ostravski, Filmový přehled, (20.10.2016), (revue) Autor článku Martin Šrajer informuje o nové české komedii Ostravak Ostravski vzniklé na základě zápisků ostravského bloggera. Podle knižní předlohy Denik Ostravaka byla natočena komedie s výrazným ostravským dialektem, film je založen převážně na slovním humoru. „Ten princip je takový, že slang používáme pouze v několika fázích filmu, a to konkrétně v šesti animacích, které se nachází v průběhu filmu. A právě takto chceme propojit knihy s filmem. Mimo animace herci mluví současným ostravským dialektem a je tam i několik herců, kteří mluví klasicky česky, protože jejich postavy to umožňují.“[2] Stanislav Dvořák: Rekordní rok 2016: Kina navštívilo 15,6 miliónu lidí. Novinky.cz, č. 19 (19.01.2017) [článek] Článek referuje o několika nejnavštěvovanějších filmech roku 2016 a jejich počtu diváků. Část „Teorie tygra“ tvoří citace článku, ve kterém jsou zmíněny nejúspěšnější filmy roku 2016: Ke komerčně nejúspěšnějším patřily snímky Anděl páně 2, Lída Baarová, Bezva ženská na krku a Teorie tygra. V dalším úryvku článku je zmíněn počet diváků: V roce 2016 navštívilo Anděla páně 2 913 000 diváků, drama Lída Baarová je čtvrté (přes 414 000 diváků), Teorie tygra sedmá (přes 385 000 diváků) a Bezva ženská na krku osmá (přes 372 000 diváků). · Závěr Vlk z Královských Vinohrad (2016) Film měl velkou mediální odezvu především skrze režiséra Jana Němce. Jeden z představitelů Československé nové vlny. Na konci roku 2014 na protest vůči Miloši Zemanovi Hradu vrátil vlastní řád. Byl to po šestileté odmlce jeho další film, navíc se jednalo o nezvyklý formát – autobiografický pseudodokument, mimo jiné věnující se Normalizaci. Později byl film dáván do souvislosti s jeho smrtí a následně vydanými monografiemi. Navíc se natáčelo v průběhu dvou významných filmových festivalů Cannes 68, KVIFF 50, s jejichž historiemi má J. Němec dočiněná. Kritika byla k filmu benevolentní s ohledem na nedávnou smrt autora. Chválili originální osobní výpověď ale i vyčítali jí její neuchopitelnost. Zaznívali ohlasy, že dílo se snaží ukázat to jak je autor vůči okolnostem a strastím jeho života na výši, ale samotná existence filmu to vyvrací. Filmu se vyčítalo ocenění, že bez smrti by se film do žádné soutěže nedostal a že jeho punkový a incenovaný styl působí jako: „ryba na suchu“. I přes velkou pozornost odborné veřejnosti se film nestal komerčně úspěšným a nepřekonal autorem vytoužených 7000 diváků (které si sliboval od obsazení Mádla a Rodena). Personal Shopper (2016) Média se věnují spíše úspěchu filmu na festivalu v Cannes, kde byl oceněn cenou za režii, bohužel tahle informace je omývána pořád dokola, jako by nic jiného film neukázal. Často do textů patří přiblížení samotného režiséra a samotné hlavní herečky Kirsten Stewart a její herecké historii spojené hlavně se ságou Stmívání. Samotných recenzí nebo kvalitních analýz moc nenajdeme. V textech se jedná o shrnutí děje s jednou vlastní myšlenkou na konec, nebo pozváním do kin, když už se jedná o náznaky lepší analýzy, či recenze, jedná se spíše o nadšence, jak o znalce, samozřejmě jsou zde i výjimky, podle čeho jsou i texty sestaveny, kdy nedostáváme pořádný problém spojený s filmem a následnou argumentaci. Film byl v Čechách propagován hlavně kvůli spojení s natáčením v Praze a úspěchem Zuzany Kubíčkové, české návrhářky. Teorie tygra (2016) S obsazením Jakuba Koháka nebyli producenti nadšeni. Říkali, že je to komik, který bude vždycky hrát jenom Koháka.^3 Opak byl pravdou a herec v poměrně vážně laděné postavě Pepy na diváky příjemně působí.^4 Všechno bude fajn! (2017) Film byl sledován se značnou pozorností již od počátku, především pro svou kontroverzi. Od počátku budil rozpaky kvůli, v době natáčení, právě probíhajícím volbám do zastupitelstva města Brna. Jak autor Robin Kvapil sám uvedl, také se angožoval v hnutí Žít Brno. V rámci voleb ale toto původně recesistické hnutí uspělo a tím pádem se i musel několikrát měnit scénář filmu, tak aby vycházel z pravdivých událostí a zaznamenal, jak se věci mění. V tisku, či článcích věnovaných tomuto filmu je těžké najít jednoznačně negativní kritiku. Je zřejmé, že ne všichni tento film pochopí. Tento film zasáhne především lidi, kteří v Brně žijí a již nějakou dobu sledují, co se odehrává nejenom na politické scéně města Brna. Ostravak Ostravski (2016) Film Ostravak Ostravski byl natočen podle čtenářsky oblíbených knih ostravského bloggera Denik Ostravaka (celkem šest dílů), který svou tvorbu obohatil o ostravský dialekt, který se již dnes na Ostravsku nepoužívá a přinesl tak čtenářům něco nového. Film byl kritizován za své přehnané využívá nářečí, které už dávno není používáno mezi ostravskými občany a za ostravštinu, které ,,cizinec‘‘ nerozumí. Naopak rozhovor s režisérem Davidem Kočárem přinesl druhou stranu názoru. Podle režiséra je nutnost zachovat typický dialekt k udržení satiry ve filmu a ostravské výrazy neomezují pochopení samotného příběhu. Menandros a Thaïs (2016) Film byl tiskem sledován především ve spojení s festivaly, především festivalem Febiofest, kde se vyskytoval, byl vyzdvihovány jak okolnosti vzniku, ať už malý filmový štáb, nebo minimální rozpočet, tak i vlastnosti filmu samotného, jako experimentální práce s kombinací jazyků a smíchání světa antického se světem současným. Ovšem po vydání filmu byly reakce rozporuplné, někteří považovali film za pseudoumělecký škvár, jiní za originální film, který obohacuje tvář českého filmu. Film, se každopádně nesetkal s pozorností diváku, jelikož ho v kinech navštívilo pouze 660 lidí. Autoři se ovšem již při vytváření filmu vyjádřili, že jim komerční ani kritický neúspěch nevadí, a film tvoří spíše pro sebe a některé zájemce. ________________________________ [1] Kirsten Stewart pro IDNES, Zárodňanský Ratislav: Stewartová změnila image. Záleží mi na tom, co o mně říkají, tvrdí, IDNES.cz Číslo: 68 (09. 03. 2017) [2] David Kočár; v revue Martina Šrajera: Ostravak Ostravski, filmovyprehled.cz, 20.10.2016 ________________________________ [JV1]Podpora Fondem 2012: 4 mil. [JV2]SFK 2015-2-1-2: podpora 2,5 mil. / rozp. 11,7 mil [JV3]SFK 2014-2-5-13: podpora 4 mil. / rozp. 8,7 mil. Srov. též Výroční zprávy SFK http://fondkinematografie.cz/o-fondu/vyrocni-zprava.html [JV4]SFK 2014-2-1-1: podpora 750 tis. / rozp. 7,9 mil. [JV5]SFK 2015-2-1-2: rozp. 57 mil. [JV6]Současně vyšlo i v Pražském deníku. [JV7]Chybný název i zdroj. Vyšlo v tištěné verzi. V Anopressu je pdf.