JAK PSÁT O NOVOMEDIÁLNÍM UMĚNÍ INSPIRACE 1. ZASAZENÍ DO UMĚLECKO-HISTORICKÉ TRADICE, SROVNÁNÍ S JINÝMI DÍLY •John C. Ippolito •umělec, lektor, teoretik nových médií •http://three.org/ippolito/ •http://three.org/ippolito/missinglinks/ •článek - Deconstruction or Distraction? •Srovnání klasických konceptuálních děl s díly umělecké dvojice JODI (Joan Heemskerk and Dirk Paesmans) • • JODI MEL BOCHNER - WORKING DRAWINGS AND OTHER VISIBLE THINGS ON PAPER NOT NECESSARILY MEANT TO BE VIEWED AS ART - 1966 ROBERT RYMAN 2. ZAHRNOUT DO ANALÝZY VÍCE ROVIN NOVOMEDIÁLNÍHO DÍLA •Ian Bogost •Videogames are mess, 2009 •http://www.bogost.com/writing/videogames_are_a_mess.shtml •pět úrovní analýzy novomediálního díla • • PŘÍKLAD – ANALÝZA DÍLA BIENALLE.PY •Kód • •Forma funkce – operace viru • •Interface – vizualita, interakce s viditelnými částmi díla • • •Recepce a operace • •https://0100101110101101.org/biennale-py/ • • • 3. AUDIO-VIZUÁLNÍ ANALÝZA •a) Vizuální analýza prostřednictvím softwaru • •Lev Manovich – Kulturní analytika • •Technika časového a prostorového vzorkování • • ČASOVÉ A PROSTOROVÉ VZORKOVÁNÍ •Kingdom Hearts (2002) •b) Audio-vizuální analýza prostřednictvím videa • •https://www.youtube.com/watch?v=kIdYHbBo5CQ •https://www.youtube.com/watch?v=YVcz8BllqME • • • • ÚKOL NA PŘÍŠTĚ •Analýza novomediálního díla – rozsah 2 normostrany • •1. John F. Simon – Every Icon (1997) - http://numeral.com/panels/everyicon.html •2. Aristarkh Chernyshev, Alexei Shulgin – Artomat.pro http://artomat.pro/ •