Forum of Museology Anna Machová Relevance v interpretaci Naučné slovníky definují relevanci jako vhodnost, adekvátnost vůči tématu, či diskuzi. Toto pojetí můžeme uplatit i při diskuzi o relevanci v muzeu. Interpretace je vyjádření, způsob nahlížení na situaci, jev, objekt, či pojem. V muzeu je tedy interpretací způsob jakým jsou předměty vysvětlovány a prezentovány návštěvníkům. Při muzejní práci musíme brát v potaz co chceme návštěvníkovi předat. Je nutné brát v potaz, že jednotlivé výstavní počiny, jakkoliv mohou být prezentovány jako objektivní, jsou vždy nepopiratelně subjektivní. To se týká výstav obecných (např. Přírodopisné výstavy, kde je míra subjektivity sice menší, přesto také patrné, nejvíce je subjektivita při prezentaci patrná v kontroverzních výstavách (např. O smrti, sexu, druhé světové válce,…). Subjektivita je všudepřítomná ve výstavnictví. Toto je neustále nutné připomínat návštěvníkovi. O relevanci v interpretaci se bavíme v momentě, kdy se zabýváme samotným sdělením, které chceme návštěvníkovi předat. V současné době zahlcení informacemi, informačního hluku, je čistota a jasnost sdělení tou nejjednodušší formou, jak nejenom informaci předat bez zkreslení, ale především jak návštěvníka zaujmout. Informační hluk omezuje kapacitu lidského vnímání. Výběr nejjednodušších vhodných prostředků a určitý purismus v prezentaci sdělení je nutnost. Bohužel, české muzejní prostředí trpí nedostatkem dobrých výstav. Je zde možné pozorovat silnou tendenci vystavovat bez ohledu na čistotu sdělení, hledí se především na kvantitu. Předměty jsou často do výstav umisťovány bez zamyšlení nad jejich vypovídací hodnotou, jejich vztahuk zobrazované skutečnosti, jde především o to“vystavit co nejvíc“. Autorka považuje tento způsob za velmi nešťastný. České muzejní prostředí se potřebuje naučit, že méně je více. Český návštěvník se potřebuje naučit, že jeden, dva vhodně zvolené předměty, řeknou o problematice více, než nacpané vitriny bez větší provázanosti a koncepce.