Kurikulum Rámcové vzdělávací programy Kurikulum je… … obsah veškeré zkušenosti, kterou žáci získávají ve škole. CO? OBSAH CO? JAK? OBSAH METODA CO? PROČ? JAK? OBSAH CÍL METODA Formy kurikula Zamýšlené Formy kurikula Zamýšlené Realizované Formy kurikula Zamýšlené Dosažené Realizované Formy kurikula Zamýšlené SkrytéDosažené Realizované Formy kurikula Zamýšlené SkrytéDosažené Realizované Nulové K zamyšlení … Jak by mělo vypadat kurikulum na současném gymnáziu? Nepředávat žákům co největší objem dílčích poznatků, fakt a dat. Cíle vzdělávání v RVP G Připravit žáky k celoživotnímu učení, a profesnímu, občanskému i osobnímu uplatnění. Vybavit je klíčovými kompetencemi a širokým vzdělanostním základem. Klíčové kompetence jsou… … přenosný a univerzálně použitelný soubor vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot, které jsou důležité pro osobní rozvoj jedince, jeho aktivní zapojení do společnosti a budoucí uplatnění v životě. Klíčové kompetence • kompetence k učení • kompetence k řešení problémů • kompetence komunikativní • kompetence sociální a personální • kompetence občanská • kompetence k podnikavosti Vzdělávací oblasti • Jazyk a jazyková komunikace • Matematika a její aplikace • Člověk a příroda • Člověk a společnost • Člověk a svět práce • Umění a kultura • Člověk a zdraví • Informační a komunikační technologie Očekávané výstupy Závazně stanovené výstupy učiva, kterých mají žáci dosáhnout a učitel může ověřit míru dosažení. Jsou prakticky zaměřené, mají činnostní povahu a jsou využitelné v běžném život. Průřezová témata jsou… Aktuální témata, která mají ovlivňovat hodnoty a postoje žáků. Realizace • samostatný předmět • začlenění v jiných předmětech • projekt Průřezová témata • Osobnostní a sociální výchova (poznání a rozvoj osobnosti, komunikace, morálka…) • Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (globalizační a rozvojové procesy, humanitární pomoc…) • Multikulturní výchova (sociokulturní rozdíly, spolupráce…) • Environmentální výchova (člověk a životní prostředí…) • Mediální výchova (média a mediální produkce a jejich účinky…) Mediální výchova K zamyšlení II. … Shoduje se kurikulum na současném gymnáziu (dle RVPG) s tím, jak by podle vás mělo vypadat? Odkaz na RVP G http://www.msmt.cz/uploads/soubory/PDF/R VPG_2007_06_final.pdf