O nás Nový Prostor byl založen v roce 1998. Inspirací mu byly podobné zahraniční projekty, které již roky fungují v mnoha jiných zemích a jsou sdruženy v mezinárodní organizaci International Network of Street papers. Vydáváme stejnojmenný časopis, který je distribuován lidmi v sociální tísni, jimž tak poskytuje možnost řešit tíživou situaci vlastními silami. Prodejci NP nakupují časopis za 25,- Kč a prodávají ho za 50,- Kč. Koupí časopisu podpoříte prodejce polovinou koncové ceny. Prodejce Nového Prostoru potkáte v Praze, Brně a řadě dalších českých a moravských měst. Historie streetpaperu Historie streetpaperu, tedy novin ulice sahá až do 19. století, kdy první titul začala vydávat londýnská pobočka Armády spásy, jako rannou formu dizidentské, alternativní a podzemní publikační činnosti. Časopis War Cry kolportovali na londýnských ulicích nejen vojáci Armády spásy, ale také příslušníci městské chudiny. Koncem osmdesátých let 20.století se idea pouličního prodeje partyzánského periodika vrací jako reakce na rostoucí počty bezdomovců ve Spojených státech amerických a negativní líčení tohoto jevu tamějšími běžnými médii. V roce 1989 téměř současně začínají v New Yorku a San Fransiscu vycházet Street News a Street Sheet, jejichž cílem bylo vedle poskytnutí základních prostředků bezdomovcům také náprava mediálního obrazu bezdomovce jako líného, na drogách či alkoholu závislého kriminálníka. Úspěch prvních dvou moderních streetpaperů odstartoval lavinu podobných projektů po celém světě. Odhaduje se, že v roce 2008 četlo streetpaper 32 miliónů lidí, kteří si jej koupili od čtvrt miliónu chudobou či osudem postižených prodejců. Mezi nejznámější streetpaper patří The Big Issue z Velké Británie. Pro nás je pak zejména zajímavý rozmach streetpaperu v sousedním Německu, kde se tiskne více titulů než v celém zbytku Evropy dohromady. 2.Vocabulário: 3. Tradução