SEZNAM TEXTŮ KE ZKOUŠCE DISQ016 Teatralita středověku 1. Ke středověké performativitě EMERSON, Catherin, TUDOR, Adrian a Mario LONGTIN. „Performance, Drama, Spectacle and the Medieval City“ in Performance, Drama and Spectacle in the Medieval City. Essays in Honour of Alan Hindley, 2010, s. xxiii‒xxxix DILLON, Janette. The language of space in court performance, 1400-1625. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. s. 1‒17 (úvod). 2. K liturgii HLEDÍKOVÁ, Zdeňka. „Slavnosti církevního roku v kostele i na ulici“ in Svět české středověké církve, 2010, s. 284‒302. MCCALL, Richard D. Do this: liturgy as performance. Notre Dame, Indiana: University of Notre Dame Press, [2007]. 1‒7 (úvod). 3. K náboženskému divadlu VELTRUSKÁ, Jarmila. „Zpěv a mluvené slovo v českém středověkém divadle“ in Posvátné a světské, 2006, s. 25‒38. STEHLÍKOVÁ, Eva. A co když je to divadlo? Strany 85 – 114 (kapitola Zastavení třetí) 4. Ke středověkým kulturním performancím NODL, Martin. „Královské svatby a rozvody“ in Slavnosti, ceremonie a rituály v pozdním středověku, 2014, s. 67‒119. ŠMAHEL, František. „Poslední chvíle, pohřby a hroby českých králů“. Tamtéž. 5. Bonus ŠMAHEL, František. „Lidé na okraji pozdně středověké společnosti“ in Člověk českého středověku, 2002, s. 460‒480. BARTLOVÁ, Milena. Skutečná přítomnost. Středověký obraz mezi ikonou a virtuální realitou. 2012. xxiii‒xxxix. Průběh zkoušky - student může mít u zkoušky své výpisky z textu (nikoli však text samotný) - vylosuje si jeden výše uvedených z textů, o němž bude s vyučujícím v průběhu zkoušky hovořit (1 text z 5, bez další přípravy na místě) - předmětem rozpravy budou zejména následující otázky a okruhy: 1. Co jsou hlavní myšlenky textu – uveďte na příkladech. 2. Jaká je struktura argumentace. 3. Co vás osobně nejvíce zaujalo a proč. 4. Je v textu něco, s čím nesouhlasíte? Vysvětlete (vyargumentujte). 5. Dílčí informace, argumenty a závěry textu vztáhněte (jakýmkoli smysluplným způsobem) k obsahu jiného předmětu, který jste na katedře (nebo v jiných svých studiích) absolvovali. - předmětem rozpravy naopak nebude zkoušení konkrétních dat, pojmů, názvů, jmen atd. (ty mohou být součástí doma vypracovaných poznámek)