FAVp009 Provoz kina KINO = sdílený zážitek sledování audiovizuálního obsahu. Odevzdání úkolu. Doplňující otázky, konzultace. Změna času přednášky v termínech 12. 11. 2019 Začátek přednášek v 14.00 hodin. 15. 10. 2019 Téma přednášky: Provoz kina Dokončení dramaturgie Proč (ne)přemýšlet o flexibilním programovém schématu •co kinu přináší měsíční program •co kinu nepřináší měsíční program •jak se chová divák, když hledá svůj film •co je pro diváka důležité při hledání filmu •jak dlouho dopředu divák film hledá • •digitální kino je technologicky absolutně flexibilní •flexibilní není současný způsob práce s ním •je třeba tuto flexibilitu využít bezezbytku •jednoznačně se nabízí flexibilita programu 14denní program jako přijatelné východisko •považuji za přijatelný a odpovídající formát •umožňuje flexibilitu a přitom zachovává delší období •technicky zvládnutelný i při současných podmínkách •respektuje rytmus čtvrtek - středa •průběžný kontakt dramaturga s premiérami •proaktivní přístup dramaturga •výrazně větší možnost “hrát si” s programem •vstřícný krok vůči (důležitým) diváků kina •víme, co programujeme •formát odpovídající dnešnímu tempu života Provoz kina Cesta filmu od myšlenky po vyúčtování. 1. fáze objednání filmu •nalezení informací o distributorovi (ufd.cz) •film má českého distributora •film nemá českého distributora •objednání filmu přes disfilm.cz •objednání filmu mimo systém disfilm.cz •filmový nosič (DCP, 35mm, live přenost,…) •propagační materiály •obrazové formáty •jazyková mutace •vstupné 2. fáze nasazení filmu do prodeje •web •prodejní systém (coloseum) •offline i online propagace •spuštění předprodeje •sledování předprodeje •prodej na pokladně •prodej v online prostředí •pokladní desatero - ukázka 3. fáze projekce filmu •otevření kina •pokladna •uvaděči, šatny •promítací kabina •kavárna •diváci v kině •připravený playlist (hudba před filmem, slide, reklamy, trailery, vlastní film, práce se světlem, ostatní,…) •konec filmu •následná práce •uzavření kina 4. fáze vyúčtování projekce •vyhodnocení výsledků projekce (tabulka, návštěvnosti) •hlášení výsledků projekce (disfilm.cz) •úvahy o opakování filmu •zachování či smazání dat •uzavření projekce Dotazy, diskuze k probrané problematice. Konzultace průběžně. Odevzdání úkolu 10. 12. 2019 Formát minimálně 5 stran formátu A4 Zadaný úkol Doporučená internetové zdroje www.ufd.cz www.prokina.cz www.fondkinematografie.cz www.mkcr.cz www.digitalnikino.cz www.kinoprokazdeho.cz www.novekino.cz www.kinomaniak.cz www.acfk.cz www.mediadeskcz.eu www.mediasalles.it www.unic-cinemas.org www.europa-cinemas.org www.boxofficemojo.com www.dcimovies.com Doporučená literatura ·SKOPAL, Pavel a Lucie ČESÁLKOVÁ. Filmové Brno. Dějiny lokální filmové kultury. Praha: Národní filmový archiv, 2016. 338 s. ISBN 978-80-7004-176-5. · ·ČVANČARA, Miroslav a Jaroslav ČVANČARA. Zaniklý svět stříbrných pláten : po stopách pražských biografů. Vyd. 1. Praha: Academia, 2011. 597 s. ISBN 9788020019691. · ·DANIELIS, Aleš. Svět filmu bez perforace. Hrozby a příležitosti digitální filmové distribuce. Iluminace, 25, 2013, č. 2, s. 89-101. Vyd. Praha: Národní filmových archiv. ISSN 0862-397X. · ·DANIELIS, Aleš. Česká filmová distribuce po roce 1989. Iluminace, 19, 2007, č. 1, s. 53-104. Vyd. Praha: Národní filmový archiv. ISSN 0862-397X. DAVID, Ivan. Filmové právo. Vyd. Nová beseda, z.s., 2015, ISBN 978-80-906089-0-0