Japonské digitální hry Historický úvod 2 Nintendo disk system •Snaha nahradit drahé cartridge •Inovativní řešení prodeje her, nové fce –„online“ skóre •Nevelký úspěch • Image result for disk system Image result for nintendo disk writer Shrnutí 1. přednášky •Počátky dig. hraní v Japonsku –Kopírování > vlastní výroba > export –Řada firem s herní minulostí •Vítězství domácích konzolí v Japonsku –Rychlé rozšíření Famicom > mainstream (+konformnost Japonců); málo rozšířená PC, malý + rozdrobený trh •Úspěch NES na americkém trhu –Cena/výkon, dlouhodobá relevance díky hrám, –Hry: kontrola Nintenda, originální hry Nintenda, velký trh 3rd party, uživatelská přívětivost –Marketing zaměřený na děti V Evropě úspěch nepřichází kvůli pozdnímu příchodu a zajetým PC – uchytila se víc Sega Mark III (Master Systém) 62M NES vs 15M MasterSystem NES získává asi 90% podíl na trhu Japonské hry v globálním kontextu •Hardwarové úspěchy –SNES a SEGA MegaDrive –Playstation •Softwarové úspěchy –Vývoj pozice japonských her Na úvod • • • •Napište 5 podle vás významných japonských her/sérií • Hardwarová velmoc •https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_game_consoles • •https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_home_video_game_consoles • • Sega Genesis/Mega Drive •1988 jako Mega Drive v JP –Jen asi 4M prodaných kusů (konkurence FC a PC-engine) –1991 CD technologie •1989 USA, 1990 Evropa –Technologický náskok proti NES –Propagace •1 2 3 https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a1/Sega-Mega-Drive-JP-Mk1-Console-Set.jpg/64 0px-Sega-Mega-Drive-JP-Mk1-Console-Set.jpg SNES •Nástupce NES –Tradice kontroly her –Vztahy s vývojáři –Marketing zaměřený na děti? •Politika Nintenda ohledně her –Entertainment Software Rating Board (1994) •Soupeření se SEGA –Donkey kong country Kirby‘s Dream Land 2: JP USA –Nakonec vyhrávají hry (např. SF II) •Komerčně „úspěšné“, ale je to správný směr? –Arsenault: přílišná kontrola, „stříbrný věk“, málo technologických inovací (CD, 3D) Image result for castlevania 4 statue censorship Politika nintenda Arsenault 150 • • •Jaký bude rozdíl mezi hrami na cartridgi (32MB?) a CD (650MB) Playstation •Nintendo + Sony = CD systém? –CD vyvinuto Sony a Philips •Přístup poskytovatele platformy –Podpora pro vývojáře •Posun v technologii –Víc možností tvorby –Levnější média •Konami (MGS), Capcom (Res. Evil), Square (FF) https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/39/PSX-Console-wController.jpg/640px-PSX-Con sole-wController.jpg Softwarové úspěchy •Vývoj na SW trhu • •Úbytek nových titulů, relativně silné značky • •2002 50% na světovém trhu, 2010 10% • •Návrat od r. 2016?