Praktikum pracovní psychologie

Design thinking a rozvoj potenciálu (Míša) 21. 10.

Shrnutí

Na hodině jsme se bavili o designovém procesu vzdělávacích aktivit (kurzy, workshopy, teambuildingy apod.). Jako pracovní psychologové se můžete ocitnout v roli externího lektora, interního lektora nebo HR, které má na starosti vzdělávání. 

Externí lektor - dodává firmám vzdělávání, jeho úkolem je zjistit od firmy takové informace, které mu pomohou vytvořit aktivitu na míru klientovi.

Interní lektor - má na starosti vzdělávání ve své firmě, k informacím o klientovi má tedy přístup, ale měl by umět tyto informace třídit podle relevance, aby byla aktivita efektivní.

HR - hledá subdodavatele pro firemní vzdělávání, měli by znát všechny informace důležité pro zvolení správného lektora i typu kurzu, současně by měli být schopní posoudit kvalitu nabízené služby. 

Existují různé typy vzdělávání a každá má své výhody i nevýhody, jsou to např.:

  • mentoring
  • stínování
  • koučování
Proces tvorby vzdělávací aktivity bude jednodušší, když se nejdříve zamyslíte nad těmito věcmi:

  1. Kdo je cílová skupina?
  2. Jaké má tato cílová skupina potřeby?
  3. Co si cílová skupina z aktivity odnést?
Cílovou skupinu nejlépe poznáte tím, že si o ní zjistíte všechny dostupné informace. k tomu můžete využít empatickou mapu.

Na základě zjištění si stanovíte, co tato cílová skupina potřebuje ( co ji nejvíc pálí). 

Cíle by pak měli být odpovědí na potřeby cílové skupiny. 

Práce v hodině 

Další zdroje 

Skvělé služby: Jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou

Od autorů: Hazdra Adam, Jiřinová Kateřina, Kypus Lukáš, Harazínová Veronika, Lunga Vojtěch