Karta LEKCE Syntetizující úkol předmětu Informační vzdělávání – VIKBA32 Název lekce / programu: Jméno a UČO studenta: Datum vypracování: A / Informace o navrhované vzdělávací akci (lekci-programu-kurzu-online aktivitě apod.) Anotace (cca 500 znaků): Celková časová dotace: Cíl/e (využití Bloomovy taxonomie vzdělávacích cílů): Vzdělávací akce rozvíjí tyto oblasti informační gramotnosti (oblasti vybrány dle některého z modelů informační gramotnosti): Cílová skupina: § Počet účastníků + jejich charakteristika: § Žák/účastník by měl před lekcí znát: Žák / účastník po absolvování akce zná / umí /dovede (má kompetence): § a § b … Lektor před akcí zná, umí … (má kompetence): § a § b … Doporučená literatura k tématu: Materiální zabezpečení: Didaktické/studijní materiály: § Pracovní materiál (k využití v průběhu lekce) Využití technologií k přípravě nebo realizaci lekce (konkrétně z hlediska lektora, účastníků): B / Praktický blok – Návrh vzdělávací akce: zadání Poznámka: Akci navrhujte v krocích, které budou zahrnovat jednak časovou dotaci dané fáze edukace, jednak náplň dané fáze v podobě obsahu, metod, otázek, aktivit včetně případných pomůcek a evaluace. · Fáze 1 (X minut)– · Fáze 2 (X minut) – · Fáze 3 (X minut) … Poznámka: Do jednotlivých fází prosím zahrňte VŠECHNY níže uvedené součásti lekce tak, aby se do dané fáze hodily: · Didaktická struktura vzdělávací akce o (paradigma / naplnění modelu E-U-R / jiné výukové schéma vybrané studentem dle odborné literatury…) · Charakteristika používaných (aktivizačních) metod výuky o (například metody kritického myšlení / kooperace / skupinová práce …- dle odborné literatury): · Práce lektora s otázkami a jejich provazba k cílům lekce · Využívání ICT v přípravě a při realizaci lekce (lektor, žáci, účastníci) · Didaktické prostředky/nástroje v lekci (pracovní listy, knihy, další zdroje…) · Evaluace lekce / lektora / – návrh, jak by mohla evaluace být řešena ve všech fázích lekce – viz metoda ABBBA v prezentaci učiva předmětu B / Návrh průběhu a obsahu lekce / programu Fáze 1 (X minut) … Fáze 2 (X minut) … C / Blok Reflexe – Shrnutí a doporučení, tipy a triky Návrh případných úprav, modifikací lekce / programu apod. Doporučení případných aktivity navazujících na lekci / program (mail, dotazy po semináři, evaluace dopadu vzdělávacího programu atd.)