vydal n. p. Psychodiagnostické a didaktické tqsty v roce 1979 ;.pod číslem Na diagnostiku speciálních óblastí hypnability jsou zaměí.eny Sta7tfo7.clské T-160. p7.ofélot;é Škótg 7tgp7tabiléttt Jo7.ma J a H (SPS.. J, JZJ Umožňují výběr subjektů pro různé druhy experimentů, je možné korelovat jednotlivé složky hypnability s různými rysy osobnosti a zjišťovat změny susceptibility vlivem slovního podmiňovárlí, změn postoje či psychoterapie. Autoři (Weitzenhoífer, Hilgard :ů3;:k::áž:Jolíiižoevéúg,l:řy:ieas::sžtíivc:,Ťuproosfolt,vkytĚ:gu#5sá,hžl.;ínoab3fisššáÁ:l:š:3ž 4 bodů. V původní i v revidované formě (Weitzenhoffer, Hiligard 1967) jso`|i položky, testující podobné funkce, seskupeny do subškál AG - agnózie a kognitivní distorze, HP - pozitivní halucinace, HN ~ negativní halucinace, DR - sny a regrese, AM - amnézie a posthypnotická kompulz,e a MC - ztráta motorické kontroly. Po indukční proceduře následuje v obou verzích profilové škály devět testovacích položek, z nichž každá se skóruje 0-3 body: Forma 1 1. analgézie ruky 2. halucínace hudby 3. anosmie čpavku 4. vybavení si jídla 5. halucinace světla 6. sen 1: nespeciíikované téma 7. agnózie 1. dům 8. vtip 9. posthyp. slovní kompulze Forma 11 halucinace tepla selektivní hluchota halucinace čpavku regrese do dne narozenin chybění ručiěky na hodinkách sen 11: o hypnóze agnózie 11. nůžky alterace osobnosti posthyp. automatické psaní London (1962) publikoval Détskou škólu 7Lt/p7totécké st#cep€ébílw (CHSS), která je rozdělena podle věku testovaných osob na dvě části, a to od 5 do 12 let a od .13 do 17 let. První část škály je opět dvanáctipoložková a jde v podstatě o adaptaci Stanfordské škály A pro zjednodušené použití u dětí, druhá část obsahuje dalších deset položek, jako např. vizuální a sluchové halucinace, anestézie, chuťové a čichové halucina.ce, sen apod. Barber a spolupracovníci (Barber, Glass 1962) vytvořili pro své výzkumy vlastní nástroj, tzv. Ba`rberouw škólw st4gesťébéló€v íBSS), která se liší od jiných škál tím, že může být použita bez úvodního navození hypnózy též jako škála bdělé sugestibility. Barber (1965) uvádí, že bylo zapotřebí vytvořit takovou škálu, která může být administrována s manipulací všech možných důležitých předcházejících proměnných za všech okolností, tedy i bez indukční procedury. BSS obsahuje osm standardizovaných testových sugescí: 1. klesání paže, 2. zvedání paže, 3. sepnutí rukou, 4. „halucinace" žízně, 5. útlum řeči, 6. nehybnost těla, 7. „posthypnotická" reakce a 8. selektivní amnézie. Barber a Wilson (1978/79) uvádějí normy objektivních skórů pro jednotlivé skupiny (podle použité techniky) : 49