IM 114 / TIM_M_021 Novodobé interpretační přístupy k uměleckému dílu I. Datum Téma Vyučující Literatura 14. 10. Úvod: Prezenční vs. distanční, synchronní vs. asynchronní? Cseres Přednáška na https://www.hisvoice.cz/prezencni- versus-distancni-synchronni- versus-asynchronni/ 21. 10. Historický nástin paradigmat v umělecké reprezentaci a jejich vliv na interpretační strategie. Pluralita interpretačních přístupů k uměleckým dílům. Limity interpretace. MS-Teams: Cseres Přednáška – Cseres; ECO, Umberto: Meze interpretace. Praha 2004. ECO, Umberto (ed.): Interpretácia a nadinterpretácia. Bratislava, Archa, 1995. 4. 11. Střet kunsthistorie a estetiky v interpretaci sousoší Láokoón. MS-Teams: Cseres WINCKELMANN, Johann J.: Dějiny umění starověku. Praha, Odeon, 1986, s. 222-224, 273- 274; LESSING, Gotthold E.: Hamburská dramaturgie. Láokoón. Stati. Praha, Odeon, 1980, s. 292-315; 11. 11. samostudium MANGUEL, Alberto: Čtení obrazů. Brno, Host, 2008, s. 9- 129; 18. 11. Perspektiva jako symbolická forma MS-Teams: Cseres Přednáška – Cseres; 25. 11. Velázquezova hra s divákem před obrazem Las Meninas MS-Teams: Cseres FOUCAULT, Michel: Slova a věci. Brno, Computer Press, 2007, s. 9-18; 2. 12. Manetovy malířské anomálie jako předzvěst modernismu MS-Teams: Cseres Nelson, Robert S. – Shiff, Richard (eds.): Kritické pojmy dejín umenia. Bratislava, Slovart, 2004, s. 212-227; Foucault, Michel: Manet and the Object of Painting. Londýn, Tate, 2009. KULKA, Tomáš: Umění a kýč. Praha, Torst, 2000, s. 40-52; 9. 12. K interpretaci moderních obrazů konce 19. a začátku 20. století MS-Teams: Cseres Přednáška – Cseres; 16. 12. samostudium MANGUEL, Alberto: Čtení obrazů. Brno, Host, 2008, s. 130-303; 6. 1. Prezentace interpretací vybraných výtvarných děl studenti 13. 1. Prezentace interpretací vybraných výtvarných děl studenti