Specifika výuky světové literatury na střední škole

Týden 6

Giovanni Boccaccio: Dekameron

Úkoly k práci s textem

1.  Popište možné funkce sumarizujícího odstavce psaného kurzivou.

2.  Proč může první odstavec vlastního textu vypravování působit na čtenáře zmatečně (obzvlášť tehdy, když nečte lineárně jednu novelu za druhou)?

3. V čem je pro tuto novelu důležitá postava Coppa di Borghese-Domenichi? Jak komplikuje kompozici tohoto vyprávění?

4.  Jakým způsobem reagoval Federigo na to, že zchudl? Proč je to tak důležité pro pointu celé novely?

5.  Vysvětlete důležitost vztahu motivu sokola k postavám této novely.

6.  Jak si paní Giovanna vysvětlovala  Federigův pláč?

7. Které pasáže v závěru novely považujte za málo psychologicky propracované? Jak si přítomnost těchto pasáží vysvětlujete?

8. V čem může být tato novela svědectvím o rozkvětu měšťanského stavu? Na čem byla založena jeho morálka?

Boccaccio 1
PDF to download
Boccaccio 2
PDF to download
Boccaccio 3
PDF to download
Boccaccio 4
PDF to download
Boccaccio 5
PDF to download