1 Metodika IX. Vědecké psaní - pro pokročilé od nápadu k textu 2 Vítejte v metodologickém kurzu o vědeckém psaní! Kdo jste? Co Vás přivedlo k metodologií? Co očekáváte od kurzu vědeckého psaní? Znalosti cizích jazyků? 3 Tematické pilíře kurzu: - Psaní: Jak na to? - Proč to nejde a co s tím? - Jak vylepšit vlastní efektivitu/ vlastní pracovní metody? - jak najít údernou dílčí otázku? - Jak se naučit pravidelně psát? - Jak si zlepšit styl? - Jak vést čtenáře? Ahojte! Jsem Karel… již 25 let píšu doktorát Anonymní autoři Pomůcky…. 4 Cíle semestru: zápočet: - za (hojné) psaní - za aktivní účast v diskusích - ‚úvod‘ do magisterské práce disertace (20-30 str.) hrubý plán semestru: 14.9. úvod do problematiky 21.9. samostudium (3 kapitoly z knížek) 5.10. procesy psaní II – organizace psacího procesu 12.10. procesy psaní III – psaní jako každodenní rituál 19.10. procesy psaní IV – osobní zkušenost (Alexanda Kaar ?) 26.10. tmavé stránky vědeckého psaní 2.11. styl I – základy přesvědčivé argumentace 9.11. styl II – strategie vědeckého vyprávění 16.11. styl III – jak na úvod aneb poutavá dědkologie 23.11./30.11. styl IV/V – integrace pramenů 7.12.-14.12. resumé zkušeností se psaním, závěrečné hodnocení Úkoly 5.10. 1. Přečíst si tři úryvky z knížek: Helen Sword (building the base), Robert Boyce (Why Professors don‘t write) a Paul J. Silva (Specious barriers to writing a lot) - s čím souhlasíte, co je vám cizí? - co děláte jinak? 2. Zamyslete se nad vaším nejhorším zážitkem s vědeckým psaním 3. Proveďte malou rešerši na téma: vědecké psaní na českých vysokých školách/v rámci akademického kurikula (prezentace ca. 5 min)