Seminář k magisterské diplomové práci I Vyučující: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D., horakova@phil.muni.cz [DEL: IMNK05a: 0 osob / 0 studií :DEL] IMNK05b: 1 osob / 1 studií IMN05a: 1 osob / 1 studií IMN05b: 1 osob / 1 studií TIM_MK_007: 6 osob / 6 studií TIM_M_007: 17 osob / 17 studií Celkem: 26 studujících Podrobný harmonogram referátů je v dokumentu dostupném online: https://docs.google.com/document/d/1aBerfV5rf0VdyBaxVnD_-5R2tD2dv6Zr/edit Anotace: Dvousemestrální seminář k magisterské diplomové práci je platformou pro teoretickou přípravu psaní magisterské kvalifikační práce. Studenti budou seznámeni se základními požadavky kladenými na magisterskou diplomovou práci (rozsah, struktura, úprava, citace); získají povědomí o způsobech, kterými lze formulovat badatelský problém; budou umět napsat anotaci odborného textu; budou znát bibliografickou normu závaznou pro obory ÚHV; budou seznámeni s termíny odevzdání dílčích úkolů a hotového textu diplomové práce. Po skončení podzimního semestru budou studenti a studentky znát pravidla psaní odborného textu, bibliografickou normu, způsob práce s odbornou literaturou a prameny. Budou schopni: A) formulovat téma diplomové práce ve formátu: název + anotace, B) rozdělit text do logické struktury odpovídající zvolené výzkumné metodě a záměru, C) shromáždit primární a sekundární literaturu a prameny ke zvolenému tématu. Požadavky k ukončení kurzu a závazné termíny: Zápočet za Seminář k magisterské diplomové práci 1 je podmíněn splněním několika dílčích úkolů, které studující plní během celého semestru. 1. DOCHÁZKA: Účast na seminářích je povinná Prezenční forma studia: Účast na kurzech typu seminář je pro studenty prezenční formy studia povinná. Kombinovaná forma studia: Rovněž posluchači kombinované formy studia jsou povinni účastnit se výuky, a to 4 x za semestr, v termínech stanovených v rozvrhu kurzu. Neúčast na seminářích omlouvám pouze v případě nemoci, na základě potvrzení od lékaře, které bude vložené do IS MU, případně v jiných, zřetele hodných případech. KONTROLA: Evidence docházky v IS MU. 2. TÉMA DIPLOMOVÉ PRÁCE: Název a anotace vložené do IS MU (rozpis témat DP) ve stanoveném termínu Deadline: Nejpozději do 31. 10. 2021, 23:59 Postup: Oslovení vedoucího práce, vypracování názvu a anotace diplomové práce. Vedoucí práce vloží název a anotaci DP do IS MU a Vy se k němu přihlásíte. + Představení názvu a anotace DP ve výuce v určeném termínu (viz osnova výše). KONTROLA: PRINT SCREEN tématu DP v IS MU vložený do ODEVZDÁVÁRNY PŘEDMĚTU ve stanoveném termínu (do 7. 11. 2021). 3. VÝZKUMNÝ PROJEKT DP: Vypracování a odevzdání konceptu výzkumného projektu DP Deadline: Konec zkouškového období (11. 2. 2022) Doporučení: - Vzhledem k tomu, že vedoucí práce nemusí akceptovat Vámi zaslané podklady pro udělení zápočtu napoprvé, doporučuji, abyste je odevzdali s časovým předstihem, který Vám umožní alespoň jednou předložené materiály přepracovat. - Vedoucí práce má vždy týden na pročtení a okomentování zaslaných podkladů. Myslete na to při plánování termínu předkládání „projektu magisterské práce“ vedoucímu k okomentování a schválení. Rozsah projektu DP: 10–15 normostran + seznam literatury a pramenů + předběžná struktura (obsah) diplomové práce. Tyto materiály (v jediném souboru) zašlete vedoucímu práce a po schválení je vložte do odevzdávárny předmětu. Struktura dokumentu viz KONCEPT DIPLOMOVÉ PRÁCE TIM (Studijní materiály předmětu). KONTROLA: Projekt DP vložený v příslušné Odevzdávárně předmětu ve stanoveném termínu (11. 2. 2022). Důležitá upozornění: https://www.muni.cz/o-univerzite/uredni-deska/plagiatorstvi Harmonogram semestru: 23. 09. Úvodní hodina: Seznámení s náplní semináře a požadavky pro úspěšné absolvování kurzu. (PREZENČNÍ VÝUKA SE NEKONÁ, INFORMACE BUDOU ZASLÁNY E-MAILEM) Společně půjdeme na vernisáž výstavy laureátů Ceny Jindřicha Chalupeckého. Začátek v 18:00 h, místo konání: Moravská galerie. Viz: http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/vystavy-a-program/aktualni-vystavy/2021/cena-jindri cha-chalupeckeho-2021.aspx 30. 09. DIPLOMOVÁ PRÁCE: Jak si zvolit téma DP; Rešerše současného stavu bádání; Prameny a literatura; Struktura a rozsah magisterské kvalifikační práce. 07. 10. Jak si zvolit výzkumné téma pro magisterskou práci. Jak strukturovat anotaci. 14. 10. Kontaktní výuka se nekoná. Studenti finalizují název a anotaci zadání diplomové práce, konzultují se svými vedoucími. 21. 10. NÁZEV A ANOTACE: Jak formulovat název odborného textu; Co má obsahovat anotace. LITERATURA A PRAMENY: Pravidla citování; Úskalí akademického psaní. 28. 10. Kontaktní výuka se nekoná. Studenti finalizují název a anotaci zadání diplomové práce, konzultují se svými vedoucími. 31. 10. Deadline pro vložení témat DP do IS MU (Rozpis témat závěrečných prací) K 31. 10: PŘIHLASTE SE K TERMÍNU SE SVÝM REFERÁTEM. Dodržte doporučený počet referátů, tj. 5 (max. 6) pro jednu vyučovací hodinu. K přihlášení využijte tento odkaz: https://docs.google.com/document/d/1e9TvIcKSd2J91PDJijJshgveOwNQdie4To5YE_atT04/edit 04. 11. REFERÁTY: 5 referátů (5 min. prezentace, 5–10 min diskuse) 11. 11. REFERÁTY: 5 referátů (5 min. prezentace, 5–10 min diskuse) 18. 11. Týden humanitních věd: Výuka odpadá. 25. 11. REFERÁTY: 6 referátů (5 min. prezentace, 5–10 min diskuse) 02. 12. REFERÁTY: 5 referátů (5 min. prezentace, 5–10 min diskuse) 09. 12. REFERÁTY: 5 referátů (5 min. prezentace, 5–10 min diskuse) 16. 12. Zápočtový týden, hodina odpadá. Studenti samostatně pracují na projektu magisterské práce.