3/1) Turingův test – co, kdo, kde 3/2) Jmenujte a popište jeden program vzniklý v rámci výzkumu umělé inteligence do roku 1971. 3/3) Eliza efekt – o co se jedná? 3/4) Vysvětlete termín zima umělé inteligence (AI winter). 3/5) Co to je expertní systém? 3/6) Co je Moravcův paradox, jak na něj reagovala disciplína AI? 3/7) Adekvátní fungování neuronových sítí je odvislé od dat, ze kterých se síť učí. Uveďte (hypotetický) příklad, kdy kvůli těmto datům budou produkovány výsledky, které nejsou žádoucí. 3/8) Vysvětlete termíny silná a slabá AI 3/9) Jakým způsobem vývoji umělé inteligence pomohl Web 2.0 či rozšiřování chytrých telefonů? 3/10) Mějme myslící entitu na bázi informačních technologií. V čem spočívají její výhody oproti entitě s myslí biologickou? Uveďte alespoň dva příklady. 3/11) Jednou z možností kontroly (super)inteligentního agenta je kontrola jeho motivací prostřednictvím přímo specifikovaných pravidel. Jmenujte autora, jehož díla na tomto principu staví. Uveďte v čem tento způsob kontroly může selhávat. 3/12) Představte si superinteligentní AI která funguje jako věštírna (může jen a pouze odpovídat na otázky). V čem je takto designovaná AI bezpečná a jaká rizika z ní naopak mohou plynout?