Program a úkoly Okruhy Významy v moderním umění a možnosti interpretace Otázky kolem impresionismu (styl, skupina, objektivní nebo subjektivní přístup) Zdroje bezpředmětné malby Abstrahování, abstrakce a figurace Fragment, koláž, montáž, asambláž Co s perspektivou? Jak ztvárnit prostor v obraze Proti statičnosti obrazu a sochy: pohyb a dynamika Aktivní divák: akce a performance Začátky nových médií: film a video Umění, veřejný prostor, politika, společnost Výstavy Eva Kmentová v DUMB, další ještě uvidíme Úkoly a ukončení 1. Četba jedné knihy (viz) a esej (ca 5 n.stran), termín odevzdání do konce roku 2. Průběžně: výstavy, eventuální úkoly 3. ve zk. období: ústní prezentace díla/skupiny děl, které se vztahují k probíraným okruhům (ca 15 min. s promítáním) Obsah obrázku text, Lidská tvář, muž, portrét Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku text, snímek obrazovky, Písmo, design Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku text, kniha, plakát, snímek obrazovky Popis byl vytvořen automaticky 1. Roland Barthes, Světlá komora, 1980, česky 1994, 2005 2. Georges Didi-Huberman, Před časem, 2000, česky 2008 (úvod a kap. Obraz-Lest) 3.Miroslav Petříček, Myšlení obrazem, 2009 (hlavně první část) Vyberte si jednu z těchto knih, podle vlastního uvážení. V eseji mi nejde o to, abyste převyprávěli obsah, spíš se zamysleli nad způsobem psaní, interpretací a argumentací. Jsou to filozofičtěji zaměřené knihy, ne přímo klasické dějiny umění, takže mě bude zajímat váš přístup k nim a názor, který si po čtení utvoříte. Tj. nebude stačit přečíst jen jednou, poprvé pro základní přehled, pak podrobněji, s poznámkami. Stručně – kdo je autor, jaký ke koncept knihy/vybrané pasáže, její hlavní myšlenka, vaše hodnocení, co vám četba přinesla (s argumenty: to není, jak se vám kniha četla, ale podstatný je obsah, jaký přínos v něm spatřujete. Další podrobné info k eseji a prezentaci viz stud. Materiály. V případě pochyb mailujte nebo se zastavte na konzultaci.