Úkol na 28. 11.Cvičná interpretace přidělených rozhovorů (2–5 NS) (odevzdání 28. 11.) • Vyberete si jeden z publikovaných rozhovorů vedených metodou oral history a na základě znalostí doposud získaných během kurzu (principy analýzy a interpretace, hlediska, která je hodno sledovat při práci s kvalitativními daty) zpracujete stručný návrh jeho možné další interpretace. • Směr, kterým se vydáte, je zcela na vás, očekává se však kritická analýza, nikoli převyprávění bez další přidané hodnoty. • Rozhovory je možno volit z následujících knih a databází: • HLAVÁČEK, Jiří a Hana BORTLOVÁ, ed. Mezi státním plánem a badatelskou svobodou: československá etnografie a folkloristika ve vzpomínkách pamětníků. Praha: Academia, 2018. • NOSKOVÁ, Jana a Jana ČERMÁKOVÁ. "Měla jsem moc krásné dětství.": vzpomínky německých obyvatel Brna na dětství a mládí ve 20. až 40. letech 20. století. Brno: Etnologický ústav AV ČR, v.v.i. Praha - pracoviště Brno, 2013. • POLÁKOVÁ, Jana. Dva životy, dvě kultury, dvě země: Řekové na českém území od 2. poloviny 20. století do současnosti. Brno: Nadační fond Hellenika, 2020. • VANĚK, Miroslav, ed. Obyčejní lidé--?!: pohled do života tzv. mlčící většiny : životopisná vyprávění příslušníků dělnických profesí a inteligence (dva svazky). • VANĚK, Miroslav. Sto studentských evolucí: vysokoškolští studenti roku 1989 : životopisná vyprávění v časosběrné perspektivě. 3. svazek. Praha: Academia, 2019 (dva svazky). • VANĚK, Miroslav. Sto studentských revolucí: studenti v období pádu komunismu - životopisná vyprávění. Vydání druhé, rozšířené. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2019. • ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ a Dana KNOTOVÁ. Socialistická základní škola pohledem pamětníků: sonda do života učitelů v Jihomoravském kraji. Praha: Wolters Kluwer, 2017. • http://www.politictivezni.cz/zivotni-pribehy.html - příběhy politických vězňů