Osnova podzim 23, Teorie kompozice, semestrální práce / zkouška: Povinné budou libovolné dvě části ze tří v následně uvedených skupinách úkolů: I a) náhodný výběr ze zadaného objemu deseti skladbiček ke hře z listu s rozdílnou klavírní problematikou: 1 Oratio Vecchi, bicinium 2 Ravel, Preludium (1913) 3 Vycpálek, Sonáta pro violu, 3. věta 4 Ravel, Trois chansons, č. 2), 5 Seger, Preludium 6 Janáček, /. srn. kvartet, 1. věta 7 Szymanowski, Tr^y fragmenty, č. 3 8 Satie, Piéces froides 2, Danses de travers I-III) 9 J. S. Bach, Dvojhlasá invence 6 in E 10 Haydn, Sonáta in As, Hob. XVI43, 1. věta anebo b) hra z listu ze zadání na svůj zvolený nástroj anebo c) schopnost transponovat na klavíru jednoduchou harmonizaci písně z hlavy anebo d) na zvolený nástroj v obrysu zahrát a odprezentovat zvolenou či zadanou partituru 11 a) ze zvolené anebo zadané části partitury vypracovat klavírní výtah a být schopen z něj skladbu odprezentovat anebo b) zinstrumentovat zvolený anebo zadaný klavírní výtah a být schopen z této partitury skladbu odprezentovat (klarinet (fagot muta), housle, hoboj, saxofon, flétna, trubka, klavír) III Vypracovat drobnou kompozici v dané formě libovolného obsazení (individuální konzultace nad kompozicí), možnost vytvořit stylovou studii dle zvoleného autora (např. bachovské preludium). Provést rekompozici části skladby — např. přerušit v určitém místě tok hotové skladby a pokusit se dokončit ji vlastním způsobem — Bach a jeho údajná dokonalost — dokonalost je i možnost měnit. V rámci kompozičního úkolu III není nutné pohybovat se v artificiálním paradigmatu, případně v „živě" prováděné hudbě Vypracovanou kompozici odprezentovat při zkoušce na zvolený nástroj anebo rozborem tracku Dálkaři, semestrální úkol: klavírní výtah dle zvolené partitury (Jirák Sextet, 3. věta, Schaefer Dechový kvintet 1. věta) a zinstrumentovat Ravelovo Preludium z roku 1913 pro zkoušku hry z listu (klarinet (fagot muta), housle, hoboj, saxofon, flétna, trubka, klavír, kytara) uspořádání semestru: až na data vespod se budou úterky střídat 2 skupiny studentů vždy po sedmi lidech vždy ob týden — tak, aby bylo lépe individualizované prostřídání při cvičení hry z listu (tedy bude moci na dané hodině být max 7 studentů) 1. skupina: Budišová, Mullerová, Gašparová, Lavička, Mečkovský, Mravec 2. skupina: Muntág, Opálková, Saraqui, Sniežek, Szegény, Svrčinová, Linhart hodiny věnujeme cvičení hry z listu (čtyřruční anebo ansámblové hry, „solfeggia"), intonace z partitury, případně problematice klavírních výtahů a instrumentace instrumentace samotná bude probíhat jako seminární domácí úkol a budeme z ní mít čtyři skupinové výstupy, sejdeme se VŠICHNI: Na tato data si s sebou VEZMĚTE SVÉ NÁSTROJE A VYROBTE PARTY individuální konzultace nad kompozicemi se vyřeší mimo pevnou hodinu dle dispozice studenta a Dlaska 777994175 Soupis preferencí 17.10. 7.11. 5.12. 19.12. Šniežtk hra s listuj na nástroj, komposiční praktikum Terka instrumentace, hra s listuj tranpo^ice Mravec hra s listu, komposiční praktikum Verunka hra s listu, instrumentace luivička hra s listu, klavírní výtah Peťa instrumentace, komposiční praktikum Maruška Budišová hra s listu, instrumentace! transposice Ardi instrumentace, komposiční praktikum Anička Svränová hra s listu/ tranposice, klavírní výtah Anička Mullerová hra s listu, instrumentace Vojta instrumentace, hra s listu na klarinet Prokop