Jak knihu dostat čtenářstvu do ruky? 14. 12. Knižní distribuce Kde na to vzít? Tržby Vlastní zdroje nakladatelství Zdroje autora - Ano, nebo ne? Fundraising Sponzoring Crowdfunding Dotace a granty Jak tečou peníze? Na kom to celé finančně visí? Komise a její nešvary Vánoční trh jako fenomén Splatnost faktur Kdo platí nerentabilní tituly? Kde nakupujete knihy? A proč tam? Jak se kniha ke čtenářstvu dostane? Distribuce • Kdo je distributor • Výhradní a nevýhradní distribuce • Logistika • Jsou buď celorepublikové, nebo zaměřené na oblast, žánr i třeba jen konkrétního korporátního nakladatele Fungovat bez ní nejde Logistické centrum skupiny Euromedia, Foto:Lukáš Bíba Distribuční firmy • Kosmas, Euromedia, Dobrovský • Albatros, Grada • Pemic books, Seqoy • Knihkupectví • Prodejci koncovým zákazníkům*cím, tedy čtenářům*kám • Kamenné obchody vs. Online • Řetězce vs. Nezávislé obchody • Celkov ý počet knihkupectví v ČR je cca 600 (podle odhadu SČKN), z toho 263 je součástí řetězce, v roce 2012 to bylo 187 • Nezávislé knihkupectví jako zhmotnění bibliodiverzity Knihkupectví Knihkupectví • Luxor, Kosmas, Dobrovský • Megaknihy, BookTook • Dlouhá punčocha, Skleněná louka, 2veverky • Parazitní e-shopy • Co to je? • distributor knihkupcem • je levné skutečně levné? • vliv parazitních e-shopů na trh Jiné cesty ke čtenářstvu • Vlastní e-shop • Vlastní knihkupectví • Knižní kluby • vliv parazitních e-shopů na trh • Přímý prodej (veletrhy, akce) • Crowdfunding Jiné cesty ke čtenářstvu II • vytváření nových prodejních příležitostí • vlastní festival / kampaň např. Děti, čtete?, HumbookFest, LiterARTura • spojení knih s oborovými akcemi • propojení se společnostmi z jiných oborů • Nový obchodní model Co by pomohlo? • Snížení DPH na 0 %? • Pevná cena knih • Kulturní instituce? • Osvěta a edukace koncových zákaznic*zákazníků Díky za pozornost. A čtěte.