Didaktika biologie Olga Rotreklova Didaktika biologie Požadavky ke zkoušce: . Písemná příprava na vyučování . Folie na zpětný projektor . Alternativní test -10 otázek . Protokol z laboratorního cvičení . Pracovní list . Příprava na jednodenní terénní exkurzi . Učební text s obrázky na libovolné téma více informací na WWW.SCi.muni.cz/botanv www.sci.muni.cz/botany Soubor Úpravy Zobrazit Oblíbené Nástroje Nápověda 9'BIA P*dat 4f_mm % &~ % m ■ [ .1H -ä š Adresa ^Q http://wwwj.sci.muni.cz/botany/ Přejit Odkazy WČš English page Personální obsazení Studium- Publikace Akce v Brně Odkazy Elektronické zdroje Knihovna a herbář Interní dokumenty Vždy s úsměvem pracovní skupiny l<2& Systematika rostlin p&? VÝZKUM VEGETACE Ekologie rašelinišť v*. KATEDRA BOTANIKY Masarykova Univerzita, Prírodovedecká fakulta Kotlářská 2. CZ-611 37 Brno, Česká republika Tel.: +420 549491434, Fax: +420 541211214 Obecne informace Katedra botaniky zajišťuje výuku základních i spéci a ti z ováná ch predmetu z botanických oboru o v bakalářském studijním programu Biologie o v magisterském studijním programu Biologie, oborech Systematická biologie a ekologie a Učitelství biologie pro strední školy o v doktorském studijním programu Biologie, oborech Botanika a Ekologie Základní vyučované předměty pokrývají pioblematiku systematiky a evoluce nižších a vyšších rostlin, rostlinné ekologie, fýtogeografie, regionální botaniky, metodiky různých botanických a ekologických disciplin a didaktiku biologie. Nedílnou součásti výuky jsou determinácii! praktika a terénní cvičení v České republice i v zahraničí. Výzkumné aktivity katedry se profilují v těchto oborech: o Systematika cévnatých rostlin. Dosavadní výzkum byl soustředěn hlavné na zpracováni vybraných rodů české flóry pro monografické kompendium Kvetena České republiky. V současné dobé se rozviji zejména biosystematické studium vybraných lodů v širším území stíedni Evropy, zejména u čeledí Aste race a e (hvézdnicovité). Poaceae (trávy) a Cyperaceae (šá choro vité). Jako servisu i pracoviště biosystematické h o výzkumu funguje na katedře kaiyologická laboratoř, laboratoř molekulárni taxonomie lostlin a laboratoř průtokové cytometrie. Významným zdrojem materiálu pro taxonomické studie je herbář katediy botaniky (BRNU), obsahující cca 560 000 položek. o Výzkum vegetace. Hlavním cílem současného výzkumu je (1) zpracováni formalizovane klasifikace vegetačních typů České republiky, v návaznosti na mezinárodní projekly European Vegetation Survey a SyiiBioSys Europe vývoj a testováni nových metod analýzy dat z velkých fytocenologických databází a (3) studium diverzity vegetace it a úrniiiii Lr-aiiiiw c-ů t- -. www.sci.muni.cz/botanv 'Ü Katedra botaniky, Brno: studijní materiály - Microsoft Internet Explorer 5oubor Úpravy Zobrazit Oblíbené Nástroje Nápověda Q Zpět - 0 0 4 ^p Hledat Snoubené a m - □ ü 4t Adresa ^] http://www.sei.muni.cz/botany/studium/rnaterial.htm - n mix TI Přejit I Odkazy > ■ji JI f Katedra botaniky. Masarykova univeizita. Prírodovedecká fakulta Kotlářská 2, CZ-611 37 Brno, Česka lepublika, tel. +420 549491434, fax +420 541211214 Studijní materiály - obsah výuky jednotlivých předmětů na katedře botaniky (ve výstavbě aneb stale něco přibývá) Biologické školní pokusy (Mgr. Olga Rotreklová) Biyologické piaktikum + Determinace m ech o roštu pro pokročile (Mgr. Svatava Kubešová) Dějiny biologie (Dr. Petr Bureš) Didaktika biologie (Mgr. Olga R otře klová) Ekologie ■ -.^"j^j^t^ri. Michal Hajekf Ekologie lostlWEoc Milan Chytly, dr. Lubomír Tichý) Ekologie a význaM hub (Mgr. Petr Hrouda) Krajinná ekologie^Br. Tomáš Kučera) /starší textová verze/ Kvetena ť eske [ejuMiky (Doc. Vit /N£) .CpDrpFYT'^IlXi ■ ľ at- »líJisaiľ !'>■<'ftfafaiprdítFpp,!^ sto'*}'11- ciwiíi Jv je ttííraten ckttiíterm fl písmenem ,f; rtiťrótk'im. ^W»í patíi "n.">.i\.h-iH-, w-Asiíil IdiitMJrSítýWJ I6=tŕ(Wbiiišäi®} Cisluc .T' 05snjťu|c tlífrdl Sahu^é Imňky. kk-rJ (e HonOítJ i-mocSLTiiialni Sjŕšielfcy I iŕky ľisnuTi.'in -1 ■ |st)u i^iŕeny ik-i TOVÉ buňkyi kus* yyrrifo|i difeuW nem i-■vnu ÉnuxNVkt___________________________________ 4.2A mni j n^edujicihn textu JopHiip spréTér polmy: J mnnliLHiucKŕnvťh SV^Eieha « * bunŕv- í?"*™* ií^ŕunytli Ätóí srtinéh« pivotu, LVjrm n fonlKF se n^viiji £] fňtladom 1 ^»tčh feuMÚ (sou fíHlBL-DBrimleení vrstvy. výtviteiScí ss uí v čísnyt* st^.žch nnioiítnck - rtiĚpH-títFXleťulí mimi n^raní [ij a vnllrF« ^rrMjfifnü íísEvu Iřjnísnfi g] ______ _______ _______ ______ (KV i -Tv: Vil «J r'a m 11 ■\u.-K--.i] Ř Ě í í N t 1. i. .1 / Jte-fr. ÚS1W ľRC IHFiKNACEfttfDÍUUHÍ SĽi'fkä jlüii Biologie ■? Komentář k maturitě nanečisto: „Tady ovšem nastává komplikace, se kterou by Ministerstvo školství při přípravě státních maturit mělo počítat. Školy se logicky bojí přiznat, že jejich studenti jsou dutí! U nás to vyřešili tak, že otázky jsme vyplňovali jaksi skupinově, a ještě pro jistotu nám někteří vyučující část správných odpovědí rovnou nadiktovali. Pokud vím, není moje škola zdaleka jediná, která k oněm testům přistupuje tímhle způsobem. Krásné — studenti jsou chytří a zdatní, vyučující vyučují skvěle, ředitelství se dme pýchou, CERMAT a Ministerstvo se radují. To bude ale pád na držku, až se za pár let u skutečných reformovaných maturit ukáže pravda... „ 22. 5. 2005, internetový zdroj Literatura: Dvořák F. a kol.: Základy didaktiky biologie. - Skripta UJEP Brno, 1982. Pasch M., Gardner T. G., Sparks-Langerová G., Stárková A. J., Moodyová Ch. D.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. - Portál Praha, 1998. Učební dokumenty pro gymnázia (Učební plány, učební osnovy). Osmiletý studijní cyklus. Čtyřletý studijní cyklus. Vydalo MŠMTV v nakladatelství Fortuna, 1999. http://www.vuppraha.cz/index.php?op=sections&sid=10 http://www.cermat.cz/nanecisto2005/index.php