Příprava na vyučovací jednotku Cíle -- co chci, čeho zamýšlím dosáhnou? ˙ Sem by patřila formulace cílového chování žáka podle zásad uvedených dříve. Tyto dílčí cíle by měly být konkretizací některého z obecných cílů vzdělávacího programu. Jakými prostředky chci těchto cílů dosáhnout? ˙ Obsah učiva -- stručný nástin. ˙ Volba vyučovacích metod (důležitá je činnost žáků při výuce, ne pouze činnost učitele), didaktických pomůcek a technik, metodický postup. Zvláštní didaktická hlediska: ˙ Jaké mají žáci o tématu předběžné znalosti, možná nesprávná pojetí? ˙ Co z učiva bude pro žáky nejobtížnější? ˙ Jak budu žáky aktivizovat? ˙ Jak zajistím časovou a obsahovou kontinuitu obsahu učiva? ˙ Jak zajistím diferencovaný a individuální přístup k žákům? ˙ Jaké učební úlohy je potřeba připravit k procvičování a k upevňování učiva (včetně domácí přípravy pro žáky)? ˙ Jaká jiná hlediska (např. hygienická) je třeba respektovat? Výchovné možnosti: ˙ Jak mohu učiva i v průběhu vyučování výchovně využít (se zřetelem k celku třídy i k jednotlivcům)? Organizace vyučovací jednotky: ˙ Které pracovní podmínky si musím zabezpečit? ˙ Jaký organizační typ vyučovací jednotky bude mé metodické koncepci nejlépe odpovídat? Časový projekt vyučovací jednotky: ˙ Kolik času mohu věnovat jednotlivým fázím vyučovací jednotky? ˙ Kolik času si vyžádá domácí příprava žáků na další vyučovací jednotku? K realizaci přípravy: ˙ Jak budu zajišťovat pracovní součinnost žáků? ˙ Jak budu zjišťovat pracovní výsledky žáků?