Teoretická kartografie úvod Co to je ? teorie kartografie - paradigma počátek 50-tých let teorie -jazyka, modelu, komunikace neexistuje konzistentní kartografická teorie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ákladní školy Lingvistická 1958 Ratajski,Bertin existuje jazyk podobný přirozenému Komunikační 1968 Koláčný přenos informace zatížený šumem Základní školy Modelová 1962 Sališčev, Pravda mapa je konceptuální model reality, exaktně matematicky definovaná struktura Geodatová 1988 Goodchild prostorový pohled na data Základní školy Kognitivní Keates, MacEachren mapa inhibuje prostorové vzory Reprezentační MacEachren vícenásobná reprezentace prostorových dat Základní školy Kritická Harley,Wood mapy vyjadřují tendence, vazba k realitě je nepřímá