David Gešvindr Hlavní cíle technologie DRM Nejčastější scénáře nasazení Aplikace DRM na distribuci filmů v kině DRM ve firemním prostředí Slabá místa DRM Ochrana autorského práva a zájmů vydavatelů Často nad hranice zákona Zabránit neautorizovanému použití chráněného obsahu Zabránit neautorizovanému šíření chráněného obsahu Obsah distribuovaný vydavatelem je zašifrován Uživatel se nikdy nesetká s nešifrovanou podobou dat, kterou by mohl přímo použít K dešifrování obsahu dochází pouze po ověření licence v chráněném prostředí Vyžadována HW ochrana U PC je to problém 1. Nákup chráněného obsahu 2. Předplatné 3. Půjčovna Uživatel platí za použití služby Když přestane platit, neměl by mít možnost využít stažený obsah Licence se vystavuje na kratší časový úsek a periodicky se ověřuje stav předplatného Pokud je předplatné aktivní, licence se prodlouží Licence se vystaví na fixní časový úsek Různé délky platnosti Doba platnosti od stažení Doba platnosti od prvního přehrání Prodloužení není možné Poslali byste do kina v nechráněné podobě film v nejvyšší kvalitě? Filmy distribuované do digitálních kin jsou chráněny DRM Vyžadují speciální chráněné prostředí pro přehrávání 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SPB – Security Processing Block HW chráněná jednotka pracující s citlivými daty Enterprise Digital Rights Management Information Rights Management Ochrana citlivých firemních informací Před samotnými zaměstnanci Pokud informace opustí firmu Oproti DRM kladen důraz na Klasifikaci obsahu Integraci s firemní infrastrukturou Použití off-line Možnost změny klasifikace a politiky Obsah je možné zobrazit = je možné odstranit i ochranu Hlavní cesty útoku „Analogová díra“ Nalezení klíčů v paměti (white-box cryptography) Analýza běhu programu Analýza paměti – nalezení dešifrovaných dat Záměna volaných funkcí Právní ochrana Digital Millennium Copyright Act (DMCA, USA) Directive 2001/29/EC (EU) The Copyright Directive, InfoSoc Directive Je trestné obejít DRM a jiné ochrany proti kopírování KNOP, Sebastian, Jan FRÖHLICH a Roland SCHMITZ. Key Management Architecture for Digital Cinema. [online]. [cit. 2012-04-15]. Dostupné z: http://www.hdm- stuttgart.de/science/science/scienceverzeichnis/85/KeyMgtArch- final.pdf MICROSOFT CORPORATION. Microsoft® PlayReady® Overview. 2008. Dostupné z: http://download.microsoft.com/download/b/8/3/b8316f44-e7a9- 48ff-b03a- 44fb92a73904/Microsoft%20PlayReady%20Content%20Access%20Tech nology-Whitepaper.docx BEDRUNE, Jean-Baptiste. Digital content protection: How to crack DRM and make them more resistant [online]. [cit. 2012-04-15]. Dostupné z: http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=we b&cd=1&ved=0CCUQFjAA&url=http%3A%2F%2Fesec- lab.sogeti.com%2Fdotclear%2Fpublic%2Fpublications%2F10-hitbkl- drm.pdf&ei=ZjCLT6ySL8HetAbQyN3VCw&usg=AFQjCNGyFCYYRdecxc8 B2a2layVr3C6tyQ Digital rights management. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-04-15]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Rights_Management Information Rights Management. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-04-15]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Information_Rights_Management Digital Millennium Copyright Act. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-04-15]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Millennium_Copyright_Act Copyright Directive. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-04-15]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Copyright_Directive