TEORIE A METODIKA VÝCHOVY A/ Rovina filozoficko-axiologická – vést k pochopení podstaty hodnot B/ Rovina osobnostně-procesuální - proměna vlastností osobnosti C/ Rovina realizační – konkrétní procesy a vztahy – důvěra, vztah Hodnoty předávají: Rodina Škola – výchovně vzdělávací proces, pedagogové Stát CÍLE VZDĚLÁVÁNÍ KLÍČOVÉ KOMPETENCE 2. Podněcovat žáky k tvořivému myšlení 3. Vést žáky k všestranné komunikaci 5. Připravovat k projevům svébytnosti 6. Vytvářet potřebu projevovat pozit. city 7. Učit rozvíjet a chránit fyzic.a dušev. zdraví 8. Vést k toleranci a ohleduplnosti 9. Rozvíjet schopnosti vzhl. k profesní orientaci F pracovní E občanské D sociální a personální C komunikativní B k řešení problémů A k učení 1. Umožnit žákům osvojit si strategie učení 4. Rozvíjet schopnost spolupracovat RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM Teorie a metodika výchovy osobnostně sociální v. profesní utváření aktivizující výukové metody čtením a psaním ke kritic. myšlení rodina kritické myšlení agrese a šikana kázeň poruchy chování školní klima krása a umění tělesná kultura dramatická výchova kooperativní vyučování etika výchovné čin. tříd. učitele globální výchova D obohacování ostatními vlivy uvnitř a vně životního prostředí C citlivost zdrojů a objevování životního prostředí B uvolnění a ovládnutí osobních zdrojů A objevení vnitřních zdrojů • 1.pozornost • 2. smysly •3. obrazotvornost •4. fyzické já •5. řeč •6. city •7. intelekt JÁ Brian Way, Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací ISV nakl. Praha 1996