KINANTROPOLOGIE Metody antropologie II KINANTHROPOLOGIE  Kinema (pohybovat se)  Anthropos  Logos (slovo, pojem, nauka)  Věda o pohybu člověka; vědní obor zabývající se pohybujícím se člověkem, z hlediska biologického/individuálního, sociálního a kulturního  Vývoj a struktura pohybu  Individuální předpoklady jeho realizace  Možné způsoby realizace  Dopady na fyzické, psychické a sociální charakteristiky  Reflexe v kulturních, vzdělávacích, zdravotních a dalších sférách METODICKÉ PŘÍSTUPY - FYZICKÉ  Biomechanická analýza – komplexní analýza pohybu (člověka), s důrazem na příčiny a síly, které jej způsobují  Kinematická analýza – analýza pohybu v kartézské soustavě souřadnic bez ohledu na příčiny a síly, které jej způsobují; popis fyzikálních veličin pohybu těla či jeho segmentů  Závislost dráhy na čase; z ní vychází rychlost a zrychlení; derivace úhlových veličin (úhlová rychlost a zrychlení) KINEMATICKÁ ANALÝZA – 2D/3D  Historie záznamu pohybu – první pohyblivý obraz (fázové – sériové fotografické snímky – konec 19. stol.  S rozvojem filmu a rychlostních kamer do popředí analýza videozáznamu  Digitální kamery (konec 20. stol. – jednodušší synchronizace, rozvoj 3D systémů (tvorba modelů ve virtuálním prostoru)  Dnes řada dostupných systémů, relativně finančně náročných (HW/SW kombinace)  Několik přístupů tzv. motion capture:  pasivní reflexe světelného záření (Simi motion)  Pasivní reflexe IR záření  Aktivní IR emise značkami  Realtime 3D záznam a modelování – Kinect (Brekel software) KINEMATICKÁ ANALÝZA – 2D/3D ANALÝZA 2D VIDEOZÁZNAMU  Tracking význačných bodů, záznam/export fyzikálních veličin  SW Kinovea; využití dostupných rychlostních kamer  Běžně 240 fps