clf clc clear all n=200; p_blesku = .000005; p_vyroste = .01; %.01 z=zeros(n,n); x=z; ohen=z; image(cat(3,z,z,z)); axis equal hold on %set(imh, 'EraseMode', 'none') % když shoří -> nic % strom -> shoří pokud hoří kolem nebo udeří blesk prstí p_blesku % nic -> vyroste nový strom s prstí p_vyroste % x = {nic=0 hoří=1 strom=2} for i=1:300 %hoří má panenko? ohen = (x(1:n,[n 1:n-1])==1) + (x(1:n,[2:n 1])==1) + ... %vlevo + vpravo (x([n 1:n-1], 1:n)==1) + (x([2:n 1],1:n)==1) ; %nahoře +dole hoří x = ... 2*(x==2) - ... % byl/nebyl tu strom, je/není tu strom ((x==2) & (ohen>0 | (rand(n,n)