0 „chybějící kompetence“ 1 „utvářející se kompetence“ 2 „rozvíjející se kompetence“ 3 „pokročilá kompetence“ TÉMA LEKCE Téma lekce není popsáno nebo je popsáno velmi obecně. Téma lekce je popsáno bez ohledu na RVP a ŠVP. Téma lekce je popsáno s ohledem na učivo a očekávané výstupy v relevantním RVP. Téma lekce je popsáno s ohledem na učivo a očekávané výstupy v relevantním RVP a propojeno s konkrétním ŠVP. KONTEXT VÝUKY Kontext výuky není rozmyšlen. V plánu je zohledněn typ školy. Je zohledněn typ školy, věk a počet žáků. Je rozmyšlen typ školy, věk žáků a jaké minulé a budoucí učivo a také aktuální dění s výukou souvisí. ČASOVÝ PLÁN Plán výuky neobsahuje časový odhad. Plán výuky obsahuje velmi obecný či nerealistický časový plán. Plán výuky obsahuje realistický časový odhad jednotlivých aktivit a rezervu v identifikovaných rizikových částech. Plán obsahuje realistický časový odhad a rezervu v rizikových částech. Obsahuje postup pro případ nedostatku či nadbytku času. Plán je stručný a graficky přehledný. POMŮCKY Plán výuky opomíjí zamyšlení se nad potřebným materiálovým zabezpečením. Plán výuky obsahuje soupis materiálových pomůcek pro výuku. Plán obsahuje soupis materiálu, tisků a potřebného technického zázemí učebny. Plán obsahuje soupis materiálu, tisků a potřebného technického zázemí učebny. Plán obsahuje potřebné pomůcky na straně žáků. CÍLE a KRITÉRIA Plán výuky obsahuje cíle formulované bez perspektivy žáka. Plán obsahuje cíle orientované na žák a formulované pomocí aktivních sloves. Cíle jsou SMART a jsou formulovány pomocí aktivních sloves. Jsou naznačena kritéria úspěchu. Cíle jsou SMART a jsou formulovány pomocí aktivních sloves. Jsou rozpracována kritéria úspěchu. Cíle a kritéria nabízejí diferenciaci. VÝUKOVÉ METODY Plán obsahuje metody málo vysvětlené nebo nesouvisející s cíli lekce. Plán obsahuje metody výuky mířící k naplnění cílů lekce. Plán obsahuje metody výuky mířící k naplnění cílů lekce. Metody obsahují rozmyšlený sběr důkazů o učení. Plán obsahuje metody mířící k naplnění cílů lekce a aktivizující žáky. Metody obsahují rozmyšlený sběr důkazů o učení. Metody jsou popsány stručně a výstižně. OTÁZKY a MYLNÉ PŘEDSTAVY Plán nepočítá s otázkami mířícími na žáky. Plán obsahuje předchystané otázky na žáky, většina z nich je nižší kognitivní náročnosti. Plán obsahuje několik klíčových otázek umožňujících ověření dosažení cílů lekce. Plán obsahuje několik klíčových otázek, které mají v sobě zakomponované identifikované mylné představy. Mylné představy jsou jasně označeny. ZPĚTNÁ VAZBA Plán nepočítá s využitím zpětné vazby pro učení žáků. Plán obsahuje využití zpětné vazby, které není funkčně provázáno s cíli, kritérii a důkazy o učení. Plán obsahuje rozmyšlenou formu zpětné vazby s propojením na cíle lekce, bez propojení s kritérii či důkazy o učení. Plán obsahuje rozmyšlenou podobu a formu zpětné vazby (učitelova, vrstevnická, sebehodnocení) s funkčním propojením s kritérii a důkazy o učení.