Předmět: Regionální geografie a regionální rozvoj – cvičení Učitel: Ivan Andráško Zadání 1a - Region a jeho charakteristika forma – písemná, může být doplněno obrazovými přílohami (dopručeno) rozsah – max. 2000 znaků vč. mezer struktura, postup: 1. vybrat území – region 2. libovolným spůsobem ho popsat, charakterizovat (vhodné doplnit obrazovou přílohou, mapkou s vymezením zvoleného území) 3. úvést důvody výběru daného území 4. uvést, proč považujete dané území za region komentář: V rámci spracování zadání 1a si můžete vybrat libovolné území, ktoré vy osobně považujete za region – velikost území nerozhoduje, tzn. může i nemusí jít o území, které je obecně nebo z odoborného hlediska za region považováno – důležitý je váš vlastní názor. Následně toto vybrané území libovolným spůsobem charakterizujte – výběr spůsobu je opětovně plně ve vaší kompetenci. Bylo by dobré přiložit i nějakou mapku, ktoré dostatečně transparentním spůsobem vámi vybraný region definuje v prostoru. Uveďte důvody výběru daného území. Uveďte důvody, proč vy považujete (a ostatní by měli považovat) toto území za region – argumentace může být podložena „oficiálními“ (vědecké teorie, legislativní úpravy a pod.) důvody, nebo také pouze vaším subjektivním názorem. odevzdání: Termín odevzdání je stanoven na 1. října 2009 (na cvičení). Neodevzdání v tomto termínu není důvodem k obavám z perzekuce. Termín je tedy spíš (výrazně) doporučený. Souvisí to také s tím, že v rámci cvičení bude několik zadání prezentováno (z těch, kdo to budou mít). Doporučená forma prezentace je powerpointová, ale není podmínkou. Délka jedné prezentace cca 10 minut plus následná diskuze. Zadání může být vypracováno jak individuálě, tak i ve dvojicích. Doporučeným spůsobem odevzdání učiteli je v tištěné formě – pro ochránce přírody není podmínkou (může být nahrazeno elektronickou formou – úschovna učitele – pak ale riskujete, že si to nepřečtu, což by vás i mně jistě mrzelo). Zadání 1b – Co pro mně znamená regionální politika a regionální rozvoj? Co mně v této oblasti zajímá? forma: písemná rozsah: max. 1000 znaků vč. mezer (limit může být mírně překročen, ale nedoporučuji to) struktura, postup: 1. Co pro mně znamená RP a RR 2. Co mně v této oblasti nejvíc zajímá (odpověď může být i „nic“, odpověď „všechno“ nebude akceptována, musíte být specifičtí, projevit svůj názor) Komentář: Slohová forma je volitelná – může to být krátká esej, úvaha, odborně laděný text atd. Termín odevzdání – stejný jako u 1a. Výstupy z tohoto zadání nebudou na cvičení prezentovány, resp. nebudu to požadovat. V případě vašeho zájmu a s ohledem na časové omezení je možné se na prezentaci domluvit. Toto zadání musí být vypracováno každým z vás individuálně. Způsob odevzdání učiteli je jako u 1a. Doporučení pro obě zadání: zkuste být kreativní (v rámci svých přirozených možností :) Pokud jsem na něco zapoměl, nebo nedostatečně vysvětlil, kontaktujte mne prosím co nejdříve přes email. Omluvte prosím pravopisné chyby.