Marketingové řízení školy Efektivní škola §Profesionální vedení školy §Sdílení vize a akceptování cílů školy spolupracovníky §Vhodné edukační prostředí §Evaluace kvality práce školy §Učící se škola §Otevřená škola §Vzdělávání probíhá ekonomicky efektivním způsobem n Podstata marketingového řízení školy nNabídka vzdělávacích programů a poptávka po nich na rozdíl od trhu zboží či jiných služeb nefunguje zcela tržně nCo je to marketing školy? – Je to proces řízení, jehož výsledkem je poznání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníků a klientů školy efektivním způsobem zajišťujícím současně splnění cílů školy nPriority v marketingovém řízení školy: nStrategické řízení školy nStyl řízení školy nVytvoření efektivní organizace nUplatnění vnitřního, personálního marketingu školy nUplatňování relačního marketingu nSoustavná evaluace výsledků práce školy nSměna na trhu vzdělání nHierarchie lidských potřeb (Maslow) nVelká setrvačnost ve školství nVěkové zvláštnosti a vzdělávací potřeby žáků nRozpor mezi potřebou vzdělání a přáním žáků n Koncepce školního marketingu nCíle školy nUspokojování potřeb a přání zákazníků nVeřejný zájem Přínosy marketingového řízení školy nZvýšení kvality a pestrosti vzdělávací nabídky nPlnění cílů školy nInformovanost nFinancování nLoajalita n Omyly a mýty týkající se školského marketingu nMarketing není vlastně nic jiného než reklama a propagace školy nMarketing je zaměřen pouze na cílové skupiny mimo školu nMarketing se týká pouze managementu školy nPřání a potřeby žáků jsou shodnými pojmy