NADANÍ ŽÁCI Mají nadané děti podporu ve školách? Netradiční metody v práce s nadanými žáky (NŽ) Adekvátní prostředky pro rozvoj AZ – ukázka studie práce. Bloomova taxonomie výukovýchcílů učení pro rozvoj potenciálů NZ. Obstojí při identifikaci srovnání, že bezproblémové dítě je nadané či naopak? Osvědčení edukační výukové strategie používané při edukaci NZ. NZ jako specifická osobnost Informovanost o problematice NZ mezi pedagogy na školách a studenty učitelství. Jak školy řeší problematiku talentovaných a NZ v rámci rozpracování a aplikace RVP-ŠVP v kutikulárních úpravách vzdělávacího programu ? Formy šetření – zjišťování názorů pedagogů na rozpoznávání a edukaci NZ. Učební strategie ve vztahu k NZ. NZ a emocionální stránka osobnosti. „Výtěžnost“ NZ z pohledu vlastních rodičů. Do jaké míry se projevuje u NZ princip systematičnosti v práci, návykové reflexe? Je u NZ nejvýznamnější linie kognitivní schopnost, popřípadě aktivita, samostatnost nebo studijní úspěšnost? Jaké jsou vymezené podstaty nadání vnímané rodiči, pedagogy a náhled pedagogik OICD a jiných evropských institucí? Projevy NZ navenek – sonda do škol. Stačí vyt vyření konkurenčního prostředí a podmínek ve škole či plošné rozšíření požadavků na NZ k rozvoji nadaného jedince ? Jedná se opravdu u NZ o nadřazené postoje vůči svému kolí, spolužákům, pedagogům ? Institucionální odpovědnost za rozvoj NZ. Jak optimalizovat výuku NZ? Jaký instrumentář má učitel k dispozici pro potřeby práce s NZ? Zkoumáme charakterové rysy NZ (ukázněnost, poslušnost, zdvořilost,dobrosrdečnost, nepořádnost, vyhraněnost temperamentu, pohybové dovednosti) ve věkových kategoriích.