Hodnocení a klasifikace Praktický seminář z didaktiky matematiky 1 Petr*Pupík 30. říjen 2014 Klasifikační řád Způsoby klasifikace Q Klasifikační řád Q Způsoby klasifikace Klasifikační řád Způsoby klasifikace • Popisuje, jakým znalostem a dovednostem odpovídá jaká známka na vysvědčení. 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • Popisuje, jakým znalostem a dovednostem odpovídá jaká známka na vysvědčení. • Nedostatečná, nehodnocen a uvolněn 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • Popisuje, jakým znalostem a dovednostem odpovídá jaká známka na vysvědčení. • Nedostatečná, nehodnocen a uvolněn • Známky z chování (rozhoduje po poradě ředitel školy) 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • Popisuje, jakým znalostem a dovednostem odpovídá jaká známka na vysvědčení. • Nedostatečná, nehodnocen a uvolněn • Známky z chování (rozhoduje po poradě ředitel školy) • Celkový prospěch (prospěl s vyznamenáním, prospěl, neprospěl, nehodnocen) 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • v případě vysoké absence (bývá stanovena klasifikačním řádem) - komisionálni dozkoušení 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • v případě vysoké absence (bývá stanovena klasifikačním řádem) - komisionální dozkoušení • v případě nesouhlasu s klasifikací • žádost musí být dodána zákonným zástupcem do 3 pracovních dnů od oznámení známky • student musí být vyzkoušen do 14 dnů od doručení žádosti a komisi jmenuje ředitel školy » je-li vyučujícím ředitel školy, jmenuje komisi krajský úřad (je v ní inspektor) 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • v případě vysoké absence (bývá stanovena klasifikačním řádem) - komisionální dozkoušení • v případě nesouhlasu s klasifikací • žádost musí být dodána zákonným zástupcem do 3 pracovních dnů od oznámení známky • student musí být vyzkoušen do 14 dnů od doručení žádosti a komisi jmenuje ředitel školy » je-li vyučujícím ředitel školy, jmenuje komisi krajský úřad (je v ní inspektor) • Opravná zkouška - pouze pokud propadl z nejvýše dvou předmětů • Žák může na každém stupni školy propadnout nejvýše jednou • O opakování ročníku rozhoduje na středních školách ředitel školy • Nelze dítě poslat do zvláštní školy Klasifikační řád Způsoby klasifikace « škola může hodnotit slovně, známkami nebo kombinací Klasifikační řád Způsoby klasifikace • škola může hodnotit slovně, známkami nebo kombinací • na žádost rodičů - rozhoduje ředitel školy 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • škola může hodnotit slovně, známkami nebo kombinací • na žádost rodičů - rozhoduje ředitel školy • při přestupu může zástupce požadovat převedení hodnocení 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • připravenost na výuku Klasifikační řád Způsoby klasifikace • připravenost na výuku • různé druhy zkoušení (oznámení předem) 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • připravenost na výuku • různé druhy zkoušení (oznámení předem) • čtvrtletní písemky 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • připravenost na výuku • různé druhy zkoušení (oznámení předem) • čtvrtletní písemky • analýza dalších činností žáka Povinnosti učitele 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • různé úrovně známek Klasifikační řád Způsoby klasifikace • různé úrovně známek • jak dosáhneme výsledné známky 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • různé úrovně známek • jak dosáhneme výsledné známky • jak je hodnocena činnost nad rámec výuky 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • různé úrovně známek • jak dosáhneme výsledné známky • jak je hodnocena činnost nad rámec výuky a jakou váhu má čtvrtletní práce 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • různé úrovně známek • jak dosáhneme výsledné známky • jak je hodnocena činnost nad rámec výuky a jakou váhu má čtvrtletní práce • pozor na výkyvy studentů • není známka jako známka • je průměr skutečně odpovídající • čím složitější systém, tím spíše ho rodiče či žáci nepochopí 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace « bodové ohodnocení písemek Klasifikační řád Způsoby klasifikace • bodové ohodnocení písemek • jak určit hranice známek 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • bodové ohodnocení písemek • jak určit hranice známek • jak je hodnocena činnost nad rámec výuky 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • bodové ohodnocení písemek • jak určit hranice známek • jak je hodnocena činnost nad rámec výuky • jakou váhu má čtvrtletní práce 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • bodové ohodnocení písemek • jak určit hranice známek • jak je hodnocena činnost nad rámec výuky • jakou váhu má čtvrtletní práce • pozor na výkyvy studentů • průběžné přepočítávání • čím složitější systém, tím spíše ho rodiče či žáci nepochopí 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace » zveřejňování známek - žákovské a informační systémy Klasifikační řád Způsoby klasifikace • zveřejňování známek - žákovské a informační systémy • čtvrtletní klasifikace 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • zveřejňování známek - žákovské a informační systémy • čtvrtletní klasifikace • hovorové hodiny 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • zveřejňování známek - žákovské a informační systémy • čtvrtletní klasifikace • hovorové hodiny • konzultační hodiny 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • zveřejňování známek - žákovské a informační systémy • čtvrtletní klasifikace • hovorové hodiny • konzultační hodiny • vysvědčení 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • uzpůsobení písemek Klasifikační řád Způsoby klasifikace • uzpůsobení písemek • uzpůsobení požadavků 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • uzpůsobení písemek • uzpůsobení požadavků • uzpůsobení klasifikace 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • uzpůsobení písemek • uzpůsobení požadavků • uzpůsobení klasifikace • spolupráce Pedagogicko-psychologickou poradnou 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • uzpůsobení písemek • uzpůsobení požadavků • uzpůsobení klasifikace • spolupráce Pedagogicko-psychologickou poradnou • spolupráce se školním psychologem 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • rozhoduje ředitel školy Klasifikační řád Způsoby klasifikace • rozhoduje ředitel školy • různá napomenutí 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • rozhoduje ředitel školy • různá napomenutí • výchovný charakter nebo trest? 1 -00.0 Klasifikační řád Způsoby klasifikace • rozhoduje ředitel školy • různá napomenutí • výchovný charakter nebo trest? • spolupráce s rodiči nebo trestání rodičů? 1 -00.0