lecture 4 - Exercises Programming in geoinformatics Autumn 2015 -pomocí kódu v pythonu vytvořte dokument tree.txt, který bude pomocí textových znaků vytvářet obrázek stromu -použijte append nebo write mód (u write je potřeba dokument tree.txt manuálně vytvořit) FILES 1 -ve filesystemu si vytvořte nový textový dokument, který bude obsahovat delší text. -Použijte například http://randomtextgenerator.com/ -vytvořte nový textový soubor out.txt, který bude reflektovat následujíci změny I.na začátek každého řádku si doplníme pořadové číslo tohoto řádku II.na konec tohoto řádku doplníme číslo, které bude reprezentovat počet znaků v řádku III.první písmeno v řádku bude malé (C -> c) http://stackoverflow.com/questions/20273889/python-add-string-to-each-line-in-a-file FILES 2 -vytvořte .kml soubor, který bude obsahovat bodovou vrstvu s koordináty a názvy pro polská města -coords = [[52.23, 21.04], [54.41, 18.65], [53.14, 23.21], [53.4, 14.5]] -cities = [“Warszawa”, “Gdansk”, “Bialystok”, “Szczecin”] -kml soubor si otestujte například v QGISu -specifikace KML na http://geoportal-arcal.github.io/Google%20Earth/2001/01/04/understanding-kml-structure/ FILES 3 EXCEPTIONS 1 I.napište funkci valid_number_input(), která se bude uživatele dotazovat pomocí input() do doby, než mu zadá hodnotu, která se dá konvertovat na integer -int(input(‘type a number’)) -opakování inputu zabezpečíte pomocí volání funkce v else bloku II. dejte uživatelovi maximální počet možných opakování na 5. Po překročení limitu, použijte raise s příslušným komentářem a ukončete program -pomocí inputu si vyžádejte od uživatele cestu k textovému souboru. Pokud je tato cesta nesprávná (soubor neexistuje), vyhoďte chybu EXCEPTIONS 2 -Použijeme kód z úlohy z předchozí hodiny (homework 2 - calendar) -Ošetříme postupně všechny funkce proti nevalidním argumentům EXCEPTIONS 3 -Napište kód pro hru kámen-nůžky-papír (nebo použijte předchozí kód), kde se zeptáte uživatele na hodnotu pro hráče 1 a pro hráče 2. -Pro validaci vstupu (validní hodnoty jsou 1, 2 a 3) použijte podobný postup jako v úloze Exceptions 1 -opakujte input do doby, než budou mít oba hráči validní hodnotu -maximální množství opakování je 5, poté ukončete proces a vypište příslušnou chybu -Výsledky hry zapisujte do externího souboru (logu) (1 hra = 1 řádek) -např: hráč1 - kámen, hráč2 - nůžky, vítěz - hráč1 HOMEWORK 1 - Rock Scissors Paper -Nastudujte si specifikaci formátu GeoJSON například na http://geojson.org/ -Data z úlohy Files 3 naformátujte do nového GeoJSONu -Validujte například pomocí aplikace na http://geojson.io nebo pomocí QGISu HOMEWORK 2 - GeoJSON