Karty podpůrných opatření – mentální postižení 1 Organizace výuky 1.1 úprava režimu výuky (časová a místní) 1.2 další pracovní místo pro žáka (ve třídě i mimo třídu) 1.3 jiné prostorové uspořádání výuky 1.4 úprava zasedacího pořádku 1.5 snížení počtu žáků ve třídě 1.6 vzdělávání v jiném než školním prostředí 1.7 mimoškolní pobyty a výcviky 2 Modifikace vyučovacích metod a forem 2.1 způsoby výuky adekvátní pedagogické situaci 2.2 individuální práce se žákem 2.3 strukturalizace výuky 2.4 kooperativní učení 2.5 metody aktivního učení 2.6 výuka respektující styly učení 2.7 podpora motivace žáka 2.8 prevence únavy a podpora koncentrace pozornosti 2.9 kontrola pochopení osvojovaného učiva 3 Intervence 3.1 spolupráce rodiny a školy 3.2 rozvoj jazykových kompetencí 3.3 intervenční techniky 3.4 intervence nad rámec běžné výuky 3.5 rozvoj specifických dovedností a poznávacích funkcí 3.6 nácvik sebeobslužných dovedností 3.7 nácvik sociálního chování 3.8 zvládání náročného chování 3.9 metodická intervence směrem k pedagogům ze strany ŠPZ 3.10 výuka prostřednictvím podporující a alternativní komunikace 4 Pomůcky 4.1 didaktické pomůcky (se zaměřením na pomůcky usnadňující psaní a kreslení) 4.2 speciální didaktické pomůcky 4.3 kompenzační a reedukační pomůcky 5 Úpravy obsahu vzdělávání 5.1 respektování specifik žáka 5.2 úprava rozsahu a obsahu učiva 5.3 rozložení učiva z důvodu těžkého deficitu 5.5 obohacování učiva 5.6 modifikace podávané informace 6 Hodnocení 6.1 individualizace hodnocení 6.2 podmínky a metody dlouhodobého sledování žáků 6.3 rozšířené formy hodnocení 6.4 posílení motivační funkce hodnocení 7 Příprava na vyučování 7.1 jiné formy přípravy na vyučování 8 Podpora sociální a zdravotní 9 Práce s třídním kolektivem 9.1 klima třídy 10 Úprava prostředí 10.1 úprava prostředí (vytvoření zázemí pro potřebu relaxace, zklidnění, samoty,… 10.2 stavební úpravy, bezbariérovost)