C2115 Praktický úvod do superpočítání -1-V. lekce C2115 Praktický úvod do superpočítání V. lekce Petr Kulhánek kulhanek@chemi.muni.cz Národní centrum pro výzkum biomolekul, Přírodovědecká fakulta Masarykova univerzita, Kamenice 5, CZ-62500 Brno C2115 Praktický úvod do superpočítání -2-V. lekce Report chyb Nic není dokonalé ... Request Tracker: https://bestpractical.com/, instance provozovaná CESNETem C2115 Praktický úvod do superpočítání -3-V. lekce WOLF a lokální klastry Pokud při práci s klastrem WOLF či jinými klastry ve správě skupiny výpočetní chemie narazíte na problém (ať už se jedná o software či hardware), zachovejte klid a snažte se řídit níže uvedenými pokyny. Problémy se samy nevyřeší, nebuďte při jejich ohlašování lhostejní! Pokud narazím na problém ▪ Software ▪ zkontrolujte zadávaný příkaz(y), jméno spouštěné aplikace ▪ čtěte pozorně chybové výstupy ▪ zkuste chybu zreprodukovat ▪ na jiném počítači ▪ v jiném účtu (požádejte kolegu) ▪ konzultujte svůj problém s vaším kolegou, vyučujícím nebo školitelem ▪ Hardware ▪ zkontrolujte zda-li je počítač zapnutý ▪ zkontrolujte zda-li je monitor zapnutý ▪ zkontrolujte zda-li není viditelně rozpojená kabeláž (napájení, síťový kabel, připojení klávesnice, myši, monitoru) Pokud problém nevyřešíte, oznamte problém správcům klastru e-mailem na: support@lcc.ncbr.muni.cz !!NICNEMAŽTE!! C2115 Praktický úvod do superpočítání -4-V. lekce MetaCentrum Pokud při práci v prostředí MetaCentra narazíte na problém, zachovejte klid a snažte se řídit níže uvedenými pokyny. Problémy se samy nevyřeší, nebuďte při jejich ohlašování lhostejní! Pokud narazím na problém ▪ zkontrolujte, zda-li máte platné kerberovské listky ▪ zkontrolujte zadávaný příkaz(y), jméno spouštěné aplikace ▪ čtěte pozorně chybové výstupy ▪ zkuste chybu zreprodukovat ▪ na jiném počítači ▪ v jiném účtu (požádejte kolegu) ▪ konzultujte svůj problém s vaším kolegou, vyučujícím nebo školitelem Pokud problém nevyřešíte, oznamte problém správcům klastru e-mailem na: meta@cesnet.cz V případě, že používáte v MetaCentru prostředí Infinity , tak své požadavky, pokud nevíte kam patří, zasílejte na: support@lcc.ncbr.muni.cz !!NICNEMAŽTE!! C2115 Praktický úvod do superpočítání -5-V. lekce Vlastní chybový report Zprávy odesílejte z e-mailové adresy, kterou máte uvedenou v IS MUNI nebo máte registrovanou v Perunu. Můžete použít i jiné e-mailové adresy, ale pak se nebudete moci zpětně podívat na způsob řešení žádosti ve webovém rozhraní správce požadavků. Předmět zprávy: stručný popis problému Dále uveďte: • vaše jméno, přihlašovací jméno a jméno stroje, kde k chybě dochází V případě softwarové chyby: • data nemažte, pokud s nimi potřebujete dále pracovat, tak udělejte jejich kopii • uveďte cestu k souborům či jejich kopii, které mohou souviset s chybou • data zpřístupněte pro čtení pro všechny uživatele (týká se dat v MetaCentru a požadavků zasílaných na support@lcc.ncbr.muni.cz) • co spouštíte a jak spouštíte • co přesně nefunguje (nesoustřeďte se na popis možných příčin problémů, ale na popis vlastního problému, abychom jej byli schopni zreprodukovat) • kopie chybového výstupu (celý od zadání příkazu) V případě hardwarové chyby: • stačí stručný popis toho, co nefunguje C2115 Praktický úvod do superpočítání -6-V. lekce Jiné žádosti Na uživatelskou podporu můžete dále zasílat i jiné žádosti např. žádosti na instalaci software, změnu účtů, které si nemůžete udělat sami a pod. Vždy stručně a výstižně popište, co potřebujete udělat a důvody ke změně. Tyto žádosti posílejte na správnou uživatelskou podporu, urychlíte tak vyřízení vaší žádosti. C2115 Praktický úvod do superpočítání -7-V. lekce Další komunikace, stav žádosti V další komunikaci odpovídejte na e-maily, které vám přijdou z uživatelské podpory. Nový e-mail (odpověď) musí být opět zaslán na adresu uživatelské podpory a v jeho předmětu musíte zachovat identifikaci žádosti, která je ve tvaru: [MetaCentrum #150002] pro meta@cesnet.cz [LCC Support #149892] pro support@lcc.ncbr.muni.cz unikátní číslo žádosti Žádost se může vyskytovat v několika stavech: ▪ new nově přijata žádost ▪ open na žádost bylo odpovězeno správcem ▪ resolved žádost byla vyřešena ▪ rejected žádost byla zamítnuta Na vyřešenou žádost již bezúčelně nereagujte (např. poděkováním). Každý nově přijatý email žádost převede zpět do stavu "open" a správci musí žádost znovu zavírat. Do konverzace můžete zahrnout další osobu a to tak, že její e-mail vložíte do kopie odesílané zprávy. V další komunikaci již odpovídáte pouze na uživatelskou podporu, systém sám automaticky bude rozesílat e-maily všem zúčastněným. C2115 Praktický úvod do superpočítání -8-V. lekce Webové prostředí https://rt.muni.cz nebo https://rt4.cesnet.cz Správce RT systému (CESNET) poskytuje webové prostředí na adrese: Pro přihlášení můžete použít buď eINFRA účet nebo EduID (Masarykova univerzita, UČO a sekundární heslo do ISu MU). Po přihlášení budete mít přehled o vašich žádostech zaslaných z e-mailových adres, které jsou přiřazeny k účtu v Perunu nebo IS MU. C2115 Praktický úvod do superpočítání -9-V. lekce Webové prostředí, pokr. po kliknutí na lístek, se zobrazí jeho historie položka "Edit" - je možné přidat přehled zaslaných lístku (My Requests") a jiným způsobem měnit vzhled stránky C2115 Praktický úvod do superpočítání -10-V. lekce Cvičení 1 1. Zašlete fiktivní report chyby na uživatelskou podporu LCC skupiny: support@lcc.ncbr.muni.cz 2. Přihlaste se do webového prostředí a zobrazte si historii vaší žádosti, komu byla žádost odeslána (Outgoing email recorded, akce Show). 3. Vyčkejte na reakci správce. 4. Na odpověď zareagujte. 5. Po zavření lístku si zobrazte aktuální stav lístku ve webovém prostředí.