Opakování z minule klíčové pojmy Výsledek obrázku pro opakovánà Opakování z minule klíčové pojmy •Sociální skupina a její charakteristiky •In-group bias, Minimal discrimination effect, Outgroup homogeneity effect •Sociální zahálení a sociální facilitace •Skupinová polarizace •Tým v průběhu času Výsledek obrázku pro team Zadání seminární práce Krátká reflexe a)Moje osobní SWOT analýza: moje přednosti a rezervy a z nich plynoucí kariérní příležitosti a hrozby b)Moje zkušenost s prací s lidmi a jak ji mohu využít v pracovním prostředí c)Seznam osobních úspěchů – co se mi už v životě podařilo a za co jsem na sebe hrdý/á Rozsah 2-3 NS (3600-5400 znaků) Odevzdáte do ISu nejpozději do 26. 11. … a klidně dřív J 4. téma: Motivace DOPORUČENÁ LITERATURA z knihoven MU: Ludwig, P. (2013). Konec prokrastinace. Jak přestat odkládat a začít žít naplno. Brno: Jan Melvil. Výsledek obrázku pro motivation Co všechno mě motivuje při studiu Druhy motivace… a spokojenost Vnitřní Vnější Výsledek obrázku pro motivation extrinsic motivation intrinsic Stupně motivace Amotivace Externí regulace … protože mě někdo nutí Introjikovaná R … protože bych se cítil špatně, pokud bych to nedělal Identifikovaná R … protože je to pro mě důležité a užitečné (ale nemám jasný cíl) Integrovaná R … protože je to důležité pro mě a moje cíle (ale netěší mě to) Interní motivace … protože to dělám rád SouvisejÃcà obrázek Co nás aktivizuje •Potřeba úspěchu (need for achievement) •Potřeba vyhnout se neúspěchu •Potřeba vyhnout se úspěchu SouvisejÃcà obrázek Atkinson: Cíl je nejatraktivnější, pokud je pravděpodobnost jeho dosažení STŘEDNĚ obtížné (malá obtížnost – nuda, velká obtížnost – příliš). Co nás aktivizuje •Aspirační úroveň = souhrn s měnících se očekávání o vlastním výkonu souvisejících s minulým výkonem • Výsledek obrázku pro aspiraÄ�nà úroveÅ� Atkinson: Cíl je nejatraktivnější, pokud je pravděpodobnost jeho dosažení STŘEDNĚ obtížné (malá obtížnost – nuda, velká obtížnost – příliš). Percepce kauzality vnímání úspěchu a neúspěchu Atribuční styl Egodefenzivní tendence Naučená bezmocnost Základní atribuční chyba Výsledek obrázku pro attribution success failure Může učitel ovlivňovat motivaci žáků? Prezentace a zpětná vazba •Úvod •Obsah •Forma •Líbilo a nelíbilo •Doporučení •Závěr • Výsledek obrázku pro feedback Teorie motivace A. Teorie potřeb (Maslow) Výsledek obrázku pro maslowova pyramida B. Teorie očekávání (Vroom) Expektance x Instrumentalita X Valence Výsledek obrázku pro expectancy theory C. Teorie stanovení cílů (Locke, Latham) Cíl Nasměrování, úsilí a výdrž Výkon spokojenost Odměna Výsledek obrázku pro smart goal D. Sebedeterminační teorie (Deci a Ryan) Autonomie + kompetence + vztaženost Nenà dostupný žádný alternativnà text. Metody zjišťování výkonové motivace -Dotazníky -Výkonové zkoušky -Projektivní metody (TAT) https://wikisofia.cz/images/thumb/0/00/TATlab.jpg/351px-TATlab.jpg Overjustification effect Výsledek obrázku pro overjustification effect Aplikace teorií v praxi: jak zvyšovat motivaci učitelů?