PřF:XS093 Pedagogická činnost s nadanými žáky podmínky udělení hodnocení předmětu: - Prezentace (v průběhu on-line výuky), ve dvojicích, téma viz níže, délka: 10 min. - Pedagogická příprava na hodinu s nadaným žákem v rámci inkluzivní školy (detaily předány 22.10.; termín: 6.11.2020) - Vypracování portfolia aktivizačních metod: 10 aktivizujících edukačních metod a jejich aplikací (tzn. popis metody, její organizace, funkce obecně – cca 2 odstavce; návrh její užití v rámci studovaného oboru – na konkrétním příkladu). Termín: poslat na email vyučující do 20.10.2020. Témata prezentací (v tomto pořadí budu prezentovány v on-line výuce) 1. Historie problematiky nadání (do konce 19. st., včetně) – prezentace 8.10.2020 2. Historie problematiky nadání (20. století) – prezentace 8.10.2020 3. Podvýkonné nadané děti a ped. práce s nimi – prezentace 8.10.2020 4. Nadané děti tzv. dvakrát výjimečné a ped. práce s nimi – prezentace 8.10.2020 5. Současný stav péče o nadané ve světě (vybrané státy) – prezentace 22.10.2020 6. Současný stav péče o nadané v ČR (instituce zastřešující nadání) – prezentace 22.10.2020 7. Stručné seznámení se školskou legislativou ve vztahu k nadání – prezentace 22.10.2020 8. Tuzemské i zahraniční zdroje o problematice nadání (knihy, časopisy a web) – prezentace 22.10.2020 (téma navíc, obsadit v případě navýšení počtu studentů).