Identifikace nadaných dětí •Jak podle Vás probíhá identifikace nadání dětí, žáků, studentů? Identifikace nadaných dětí 1.Prediagnostika mimořádného nadání (učitel, rodič, lidé z okolí dítěte) 2.Psychologická diagnostika (ŠPZ = SPC + PPP) by měla zahrnovat: analýzu dat z rodinné a osobní anamnézy, administraci standardizovaného komplexního individuálního testu rozumových schopností, posouzení tvořivosti, zjištění osobnostních charakteristik a vlastností (včetně sociálních a komunikačních dovedností), analýzu výsledků pedagogické diagnostiky učitelů zaměřené na různé charakteristiky osobnosti dítěte/žáka a na jejich projevy v jeho chování, zjištění specifik práce s učivem a strategií myšlení (učební a kognitivní styly), analýzu motivace a zájmové činnosti, případně dle potřeby též profesní orientaci. 3.Pedagogická diagnostika (vstupní a průběžná) 4. 4. •Standard komplexní diagnostiky mimořádného (intelektového) nadání •http://www.nuv.cz/t/nadani/standard-komplexni-diagnostiky-mn?lang=1 Jaké jsou podle Vás etické problémy identifikace NŽ? • •