Charakteristika nadaných žáků •Setkali jste se někdy s „nadaným“ jedincem? Jak se projevoval? • •(Ke které koncepci nadání můžete zařadit Váš popis?) Typické charakteristiky nadaných dětí - Jak může učitel poznat nadaného žáka? • •Kognitivní charakteristiky: •Bohatá slovní zásoba •Schopnost abstrakce a generalizace: •Metakognitivní schopnosti •Kritické myšlení: •Flexibilita a originalita myšlení: •Smysl pro humor: •Čtení: •Paměť: •Znalosti: • •Záliby a koníčky: •Koncentrace pozornosti: •Pracovní tempo: • •Afektivní charakteristiky: •Denní snění: •Motivace: •Aktivita: •Přecitlivělost a smyslová vnímavost: • •Psychomotorika: •Jemná/ hrubá motorika: • Rozbor kazuistik: •Kognitivní charakteristiky, kterými se vyznačuje nadání žáka (popisující učení, způsob myšlení) •Afektivní a sociální charakteristiky, kterými se vyznačuje nadání žáka (popisující chování, emoce, postoje, roli v kolektivu…) •Jevy, které ovlivnily vývoj nadání dítěte. •