ML 3 Satelitní data ve výuce Poznámky k ML, případně upravit nebo přepracovat (N) Aneta Tichá - Okawango – pěkné snímky, ale více je geograficky (ekologicky) interpretovat, Doplnit úkoly pro studenty. Práce s mapou? Další zdroje informací? Proč je toto důležité a čím je to zajímavé…. – N Hartmanová Silvie – Kůrovec – výborné, včetně otázek a úkolů J OK Nácalová Monika – pěkný obsah, ale spousta hrubek, opravit, některé otázky lépe a pochopitelněji formulovat např.: · Čím se stali takto významné změny? · 5. Co se následně stane s odumřelými rameny řeky? · 6. Má vše vliv na okolní přírodu kolem řek? · 7. Dokázali byste vysvětlit proč dochází k cykličnosti vodních toků? · 8. Jak jsou obyvatelé závislý na zavodnění řek? ? N Martinková Daniela – proměna krajiny – pěkný klasický námět, pozor na práci s pojmy a formulace otázek – na slovník, „ • Jaké prvky najdeme na snímku ortofotomapy? • Vyskytují se na obou snímcích stejné mapové prvky? • Pozorujeme změny ve vzhledu krajiny mezi snímky? • Jaké jsou hlavní změny současné krajiny při porovnání s krajinou z 50. let? • Vlivem působení jakých faktorů mohlo dojít ke změně krajiny do dnešní podoby? Lépe česky • Jsou změny v krajině spíše pozitivního či negativního rázu? Podle čeho to mají určit? • K jakým změnám ve vzhledu krajiny by mohlo dojít do budoucna? Co očekáváte za odpověď? zatím N Josef Jež – proměna krajiny - pěkný ML, dobrá klasika J, OK Vašek Špička – Rosice – OK J, doporučují vzít si na pomoc i mapu Rosic a okolí Radka Hluštíková – Aralské jezero, proměna – pěkné, často se ukazuje jako příklad lidské činnosti v krajině. OK Karolína Derahová - Brtnické lesy – kůrovec – velmi pěkný a promyšlený obsah, pro studenty zajímavé J, OK Vojta Hermann – Siemens v Drásově – slovník!: snímek není mapa…. Moc mi obsah nedává smysl – nějaký kontext? Opravdu bude studentům na gymnáziu stačit, že konstatují, že se Siemens rozrostl?? Jak s tímto zjištěním budete pracovat dál? Jeví se to poněkud jako úkol pro úkol. N Aneta Ludková – Dubaj – velmi pěkný ML, názorný příklad, OK Simona Hanzlíková – vodní toky a meandry – velmi zajímavý obsah – dal by se dále rozvíjet - tzv. kanalizace řek apod. ekologické problematika, vysychání krajiny… prostě zajímavé široké téma J, OK Anna Auermullerová – porovnání zdrojů – pěkný obsah – jen pozor na Google Earth při určitém přiblížení jsou použita letecká data (tj. ne satelitní, ale letecká od českých firem) – dost možná mají stejný zdroj – viz vždy uvedení zdroje dole na stránce. OK Tomáš Jurča – pěkný ML, znalost místní krajiny nutná, OK Jakub Kudlička – místní krajina a obec, je to dobrý obsah, pozor na slovník – používáte ortofotosnímky, ne mapy, opravit. Lze doplnit - např. identifikace různých objektů – popis snímku s mapou nebo z dle znalostí, případně i větší území – s okolím obce, např. geografický popis katastru včetně jeho měření, landuse…., OK Markéta Štekrtová – Ledovce a EO Browser – Markéto, výborný ML, zajímavý, včetně blokdiagramu – jen gif velice rychle „přeskakuje“ – lze to nastavit pomaleji?, celkově nápaditá práce J, OK Marek Mazuch – Marku, je to obsahově „klasika“ – využití snímků z 50. let, ale otázky jsou trochu nuda.. např. otázka: Co můžete na snímku vidět? …, doplňte to, když chcete vést k problematice kolektivizace, propracujte to. Zatím N Monika Zavilinská – Aralské jezero - velmi dobře zpracovaný ML, vzít a hned použít J, OK Daniela Berková – Vranovská přehrada – pěkný obsah, možná použít i větší území - a co např. doplnit i o oblast Novomlýnských nádrží? J OK Zuzka Macháčková – Slezská Harta - Zuzko, dejte to do šablony, u úkolů typu odhadněte plochu atd. – zde mohou studenti využít přímo nástrojů pro měření. N