Počítačové hry už dávno nejsou (a vlastně nikdy nebyly) jen zábavou pro puberťáky. Médium, které na sebe váže mnoho pejorativních stereotypů a předpokladů, dospělo a umí něco nabídnout každému, kdo se o něj zajímá - může jít o bezduchou mlátičku, komplexní příběh, nekoneční svět připravený k prozkoumání i umělecký nástroj, který přesahuje dosavadní možnosti vyjádření. V této přednášce se podívám na různé aspekty, které se her týkají - co přesně zkoumají game studies? Jakým způsobem jsou vlastně hry interaktivní? Koho v nich chceme hrát? A jak se prostřednictvím nich dá vyjádřit láska?
Tereza Fousek Krobová je herní vědkyně, která se věnuje především studiu herních publik. Vystudovala žurnalistiku (Bc.) a mediální studia (Mgr. a Ph.D.) na FSV UK a genderová studia na FHS UK. Přednáší na NYU a Metorpolitní univerzitě, vyučuje základy mediální komunikace, gender a média a úvod do herních studií. Kromě toho píše do Levelu nebo časopisu A2 i dalších periodik. Je také dramaturgyní dětského pořadu DVA3 v České televizi, který se věnuje popkultuře a kreativním počítačovým hrám.