Vážené studentky, vážení studenti,
vítám vás ve výuce předmětu Základy zdravotních nauk/Ochrana a podpora veřejného zdraví. Připojuji pokyny s odkazy na tým předmětu, na doplňkové studijní materiály a stručné rady k samostudiu.
V prostředí MS-Teams je trvale zřízen tým předmětu, do něhož se můžete přihlásit pomocí níže uvedeného odkazu:
Odkaz na tým předmětu Základy zdravotních nauk/Ochrana a podpora veřejného zdraví
Vyučující obdrží vyrozumění o vaší žádosti o zařazení do týmu a povolí vám přístup.
Doporučuji si nejprve uceleně a systematicky nastudovat všechny body sylabu z povinných literárních zdrojů, především ze skript, poté se k nim jednotlivě vracet, doplňovat je shrnutími podstatných faktů, nepovinnými prameny, multimediálními ukázkami a prezentacemi. U každého bloku zaměřeného na zdraví dětí a mládeže a jeho poruchy byste měli získat komplexní představu, která umožní porozumět zákonitostem normální i patologické anatomie a fysiologie lidského organismu, nejvýznamnějším chorobným stavům dětského věku, jejich projevům, možnostem diagnostiky, léčby a prevence.
Sylabus předmětu se do jisté míry překrývá s náplní předmětu Pediatrie, informace získané v oblasti zdravotních nauk jsou však obecnějšího charakteru, s přesahy do medicíny a pedagogiky dospělého věku. Představují tak dobré východisko nejen ke studiu základů pediatrie pro pedagogy, ale i dalších medicínsky zaměřených předmětů, např. Psychiatrie, Neurologie, Hygieny a epidemiologie, Adiktologie.
Do předmětu Základy zdravotních nauk/Ochrana a podpora veřejného zdraví je rovněž zařazena problematika první pomoci. Doporučuji prostudování e-learningového kursu dr. Zuchové a kol., který je sice primárně určen pro FSpS MU, ale nabízí se též pro studenty jiných fakult včetně PdF MU. Jsou v něm názorně a jasně vysvětleny základní principy laické první pomoci v neodkladných situacích.
První pomoc - e-kurs dr. Zuchové a kol.
Při své přípravě v předmětu byste měli být schopni odpovědět na následující otázky:
1. Co pojmy uvedené v sylabu znamenají, jaká je jejich podstata?
2. Jaká jsou okolnosti vzniku příslušné poruchy/jevu, možnosti diagnostiky?
3. Jaká je klasifikace a typické projevy dané poruchy?
4. Jaké jsou její ochranné a rizikové faktory?
5. Jaké jsou možnosti její léčby a prevence, souvislost s pedagogickým procesem?
Těžiště vašeho postupu předmětem spočívá na samostudiu dle sylabu a pokynů vyučujícího. K jednotlivým okruhům se můžete kdykoli vracet, v případě nejasností vznést dotaz či připomínku osobně nebo pomocí prostředků elektronické komunikace.
Previous
Next