PSY518 Poruchy
chování ve školní psychologii
Sylabus
Závěrečná práce bude spočívat ve
vlastních nápadech při popisovaném problému, které budeme (krom písemného
vypracování) diskutovat ve skupině v rámci kolokvia.
Pá 19.3. 8:00–13:00
pokud nebude online, výuka proběhne ve středisku výchovné
péče Help Me (Bořetická 2, Brno-Vinohrady)
1) Seznámení se se systémem a institucemi, které řeší práci
s dětmi s problémovým chováním
2) Seznámení se se středisky výchovné
péče
-jakou roli hrají v kontextu
ostatních institucí a profesí pracujícími s dětmi s poruchami chování
-jak vypadá práce v SVP (denní
režim, klientela, jednotliví pracovníci, cíle, opatření, nástroje
-jak vypadá práce psychologa v SVP
(mezi poradenstvím a terapií, práce s klientem a jeho rodinou, spolupráce
s OSPOD)
3) Typy klientů a práce s nimi
a) výchovné problémy plynoucí
z chyb ve výchově
b)záškoláctví (typy záškoláctví a na ně
navazující způsob práce)
So 20.3.
8:00–13:00
1)agresivita a ADHD
-jak to rozlišovat
-práce s pedagogy a rodiči
2)šikana
-příčiny šikany
-práce s vnitřním napětím
-práce se sebevědomím
-pravidla pro třídní kolektiv, učitele, rodiče
Pá 23.4. 8:00–13:00
Práce
s rodinou
-transgenerační
přenos
-rodinná
terapie
-hledání
zdrojů
-změny
výchovných stylů
So 24.4.
8:00–13:00
1) Specifika dětí z pěstounské
péče
-„nevysvětlitelné“ jednání a co
s ním
-narušená důvěra
-práce s prarodiči
2)skupinová terapie
-vývoj skupiny
-nástroje pro práci se skupinou
-osobnost terapeuta, souhra terapeutické dvojice