Komparativní pedagogika
Mgr. Monika Čechová, Ph.D.
Komparativní pedagogika
Info
Term
Spring 2010
Anotace
Hlavní cíle kurzu: Pochopit pojem Srovnávací pedagogika (komparativní pedagogika) jako výzkumnou metodu i jako vědeckou disciplínu zabývající se srovnáváním vzdělávacích systémů nebo jejich částí ve dvou nebo více zemích Uvědomit si, že komparativní pedagogika je oblastí výzkumných aktivit zaměřených na shromažďování poznatků o vzdělávání v různých zemích. V Poznávat vzdělávací systémy a problémy spjaté s jejich fungováním a to ve dvou nebo více srovnávaných zemích nebo regionech.
Osnova
  • 1. Zdroje srovnávací pedagogiky 2. Předmět, funkce a význam srovnávací pedagogiky 3. Metodologie srovnávací pedagogiky 4. Vývoj českého vzdělávacího systému 5. Alternativní a inovativní školy v ČR a ve světě 6. Vzdělávací sytém ČR - východisko komparace 7. Národní program rozvoje vzdělávání v ČR "Bílá kniha" - základní rysy 8. Kurikulum v mezinárodním pohledu 9.Správa a řízení škol v mezinárodní perspektivě 10.Komparace vybraných oblastí vzdělávání
Literatura
  • Vzdělávání a školství ve světě :základní mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Edited by Jan Průcha. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. 319 s. ISBN 80-7178-290-4. info
  • Alternativní školy. Edited by Jan Průcha. Hradec Králové : Gaudeamus, 1994. 109 s. ISBN 80-7041-972-5. info
  • Pedagogický slovník. Edited by Jan Průcha - Eliška Walterová - Jiří Mareš. 4., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2003. 322 s. ISBN 80-7178-772-8. info
Typ výuky a zkoušky
hromadné konzultace, esej v rozsahu 2 - 3 stránek formátu A4 (prokázat pochopení podstaty, možností a smyslu komparativní pedagogiky pro učitele praktického vyučování. témata prací budou upřesněna na 1. konzultaci.
Previous
Next