Praktický úkol
1) Popsat své
pojetí výuky (můj prekoncept)
2) Zjistit svůj
učební styl podle dotazníku D. Kolba LSI IIa
3) Zjistit
žákovské pojetí zvoleného fenoménu/pojmu/učiva
Více k úkolům
v prezentaci.
Kritéria hodnocení:
-
Využít nejméně 3 zdroje literatury
-
Uvést praktický příklad
-
Vyvodit vlastní závěr
1)Úkol : Popište své pojetí výuky
Napište své odpovědi na otázky a doplňte
nedokončené věty ve formuláři, viz materiály v ISu
2)Úkol : Zjistěte svůj styl učení
Využijte dotazník LSI IIa (Kolb, 1989) a
určete svůj učební styl,viz materiály v ISu
Struktura:
¢ 1) Zamyslete se nad svými
postupy učení.
¢ 2) Navrhněte možnosti zlepšení
postupu učení.
¢ 3) Jak zvýšit efektivitu svého
učení (vizualizace, poslech, diskuse,..)
¢ 4) Jak zlepšit
prostředí.
¢ Pokuste se o analýzu svého
vlastního stylu učení.
¢ Doporučte nové postupy učení se
záměrem zvýšení efektivity.
3)Úkol : Zjištění dětských pojetí
různých fenoménů
Vyberte si nějaký fenomén, aktuální
učivo, a zjistěte dětský pohled na tento fenomén.
Metoda:
a)Obrázek a rozhovor
¢ Namaluj a napiš, co pro děti
jako jsi ty, znamená zdraví/nemoc, pojem droga(tabák,
alkohol,..), smrt/život, ekosystém, koloběh vody v přírodě,
co potřebuje rostlina k životu, a jiné.
¢ Polostrukturovaný
rozhovor
Co jsi nakreslil/a? Můžeš to blíže vysvětlit? Můžeš to popsat? Co ještě bys
nakreslil/a? Můžeš
to více popsat? Co ještě můžeš k obrázku říct? Co dále bys k tomu dodal/a? Co
bys tam určitě
nenakreslil/a?
b) Didaktický test