Lékárna orientovaná na pacienta
PharmDr. Karel Vašut, Ph.D.
Lékárna orientovaná na pacienta


Tato přednáška je součástí 10-dílného kurzu Management ve farmacii.


Co všechno může lékárna nabídnout a s čím vším Vám v ní mohou kvalifikovaně poradit? Jak se v lékárně využívá elektronizace, digitalizace a telemedicína?

Lékárna by měla být místem, kde se pacienti dozvědí vše o svých lécích, získají informace o léčbě běžných onemocnění a také jim zde poradí s prevencí. Mezi činnosti, které může lékárna kvalifikovaně poskytovat patří například poradenství týkající se prevence onemocnění a úpravy životního stylu. Jako příklad lze uvést porady zabývající se odvykáním kouření nebo různé typy diet. K čím dál více nabízeným službám patří také screening a časná diagnostika. Běžné bývá měření krevního tlaku, glykémie, cholesterolu, stanovení typu pleti a další. Stěžejní ale není jen naměření jednotlivých hodnot, ale jejich správná interpretace a návrhy řešení.

V současnosti diskutovaným problémem je možnost očkování v lékárnách. Je to v našich podmínkách reálné?

Jaká je budoucnost v medicíně a farmacii? Jaké jsou možnosti telemedicíny a e-komunikace a on-line poskytovaného poradenství? Nahradí prostředí internetu návštěvu v běžné kamenné lékárně?


Chapter contains:
2
PDF
Teacher recommends to study from 27/1/2022 to 28/2/2022.

Previous