Street Law I.
JUDr. Bc. Markéta Štěpáníková, Ph.D.
Street Law I.
Info
Term
Autumn 2021


Chapter contains:
1
Study text

Teacher recommends to study from 24/9/2021 to 30/9/2021.
Chapter contains:
1
Image
1
Study text
Teacher recommends to study from 1/10/2021 to 7/10/2021.

Organizační pokyny

Vážené studentky, vážení studenti,

výuka bude, bude podle rozvrhu (včetně času a učebny) a bude prezenčně, pokud se do jejího data nic zásadního nezmění.

Učit budeme ve složení uvedeném v ISu, někdy zvlášť, často ve dvojici, občas všichni tři.

Vaše motivace se již objevily ve zdůvodnění žádostí o výjimku, pokud se však v mezidobí změnily, zkuste si je přeformulovat.

Pro potřebu rychlé komunikace lze využít i skupinu v MS Teams.


Program je následující:

24. 9.

1.   Formulace cílů a očekávání, organizace předmětu – učí Markéta

2.    Základy pedagogické práce a základy metody street law - učí Zuzka

3.    Typy aktivit ve výuce a příprava metodického listu - učí Zuzka a Markéta

4.     Prezentace plánů na výuku, zpětná vazba na ně, zadání zpracování videa jako podkladu pro výuku - učí Zuzka a Markéta


1. 10.

5.       Prezentace videí a zpětná vazba na ně - učí Zuzka a Markéta

6.       Klima ve třídě – učí Michal 

7.       Řešení krizových situací: rozbor a vytvoření simulace – učí všichni společně

8.       Řešení krizových situací II: prezentace a zpětná vazba - učí všichni společně

 

Během října a listopadu, max. na začátku prosince

9.  a 10. Výuka na partnerských středních školách: 2 témata

(Průběžné konzultace magisterských studentů s vyučujícími.)


10. 12. 

11.  a 12. Reflexe výuky

1. blok

2. blok

Klima ve třídě (Michal)

Klíčové otázky 
Jak vytvořit příjemnou atmosféru, ve které se studentovi dobře učí? Na čem ve třídě skutečně záleží? Jaké jsou potřeby studentů? Co dělat a co nedělat, abych jako vyučující nadchnul pro obor? Jak mluvit? A jakých reakcí se raději vyvarovat?

Literatura pro zájemce
ČAPEK, R. Uč jako umělec. Malá kniha o velkých myšlenkách. 2020.
ČAPEK, R. Líný učitel. Jak učit dobře a efektivně. 2018.
ČAPEK, R. Moderní didaktika. Lexikon výukových a hodnotících metod.  2015.
GRAY, P. Svoboda učení. Jak nechat děti rozhodovat o svém vzdělání. 2016.
NEILL, A. S. Summerhill. Příběh první demokratické školy na světě. 2015.
NOVÁČKOVÁ, J. a D. NEVOLOVÁ. Respektovat a být respektován. Cesta k sebeúctě a zodpovědnosti. 2. vydání. 2020.
PETTY, G. Moderní vyučování. 2013.