Tato kapitola obsahuje mimo jiné povinné požadavky na ukončení předmětu a kritéria hodnocení úkolů. Předmět se zaměřuje na různé typy rozhovorů, které jsou využívány v psychologii práce. Jeho cílem je poskytnout studentům znalosti a dovednosti umožňující zvýšit efektivitu psychologické práce s pracovníky od okamžiku jejich prvního kontaktu s budoucím zaměstnavatelem až po konec jejich kariéry v organizaci. Klíčovou částí studia v předmětu je seznámení se základními typy rozhovorů v oblasti personální psychologie, jejich teoretickými východisky a pravidly a nácvik jejich vedení. Studenti se v předmětu naučí, jak kontaktovat nové zaměstnance, udržet si je v organizaci, jak podporovat dosahování vyššího výkonu jednotlivců i týmů a zároveň i jak efektivně spolupráci ukončit.
Setkání je věnováno představení teorie stojící za důležitostí úvodního kontaktu a toho, jaký může mít vliv na obraz organizace. Zaměříme se na vliv předchozího seznámení s kandidátem skrze životopis a jak se jím nenechat tolik ovlivnit. Ukážeme si, jak aplikovat získané znalosti v praxi a budeme analyzovat ukázku rozhovoru. Vyzkoušíme si vlastní hranice a limity pro úvodní kontakt.
Téma je věnováno úvodním fázím výběru pracovníků. Nejdříve si shrneme, jaká kognitivní zkreslení můžeme mít vůči různým skupinám lidí a jak s nimi pracovat (jak celkově zlepšit podmínky pro jednotlivé skupiny ve výběru). Budeme se podrobněji věnovat rozdílům a praktickému využití situačních a behaviorálních otázek ve výběrovém rozhovoru a představíme si teorii, která stojí za jejich využíváním ve výběrovém rozhovoru na různé pozice. Připomeneme si fáze výběrového rozhovoru a uvedeme si i ukázky otázek. Zaměříme se na přípravu otázek pro jednotlivé pracovní pozice a vyzkoušíme si polostrukturovaný a nestrukturovaný rozhovor.
Téma je věnováno základním principům a metodám poskytování zpětné vazby. Seznámíme se s tím, jak přijímat zpětnou vazbu skrze sebezkušenost. Vyzkoušíme si poskytování zpětné vazby různými způsoby. Seznámíme se s překážkami pro přijímání zpětné vazby. Představíme si základní chyby při poskytování zpětné vazby. Seznámíme se s charakteristikami dobré zpětné vazby. Vyzkoušíme si poskytování zpětné vazby.
Téma je věnováno tomu, jak hodnotit pracovní výkon zaměstnanců a prostřednictvím toho je motivovat ke kvalitní práci a výsledkům. Představíme si různé typy motivačních rozhovorů a jejich důležité části. Seznámíme se s psychologickými dovednostmi, které lze při těchto rozhovorech využít a vyzkoušíme si je. Vyzkoušíme si hodnotící přístup zaměřený na minulé neúspěchy a na minulé úspěchy a představíme si teorii na které oba typy rozhovorů stojí.
Téma je věnováno propojení dosavadních znalostí studentů o poradenských rozhovorech s teorií zaměřenou na poradenství na pracovišti. Ukážeme si, jak v poradenských rozhovorech využít otevřené a uzavřené otázky a popíšeme si rozdíl mezi terapií a poradenstvím. Podíváme se na výhody poradenství na pracovišti a jeho cíle. Představíme si poradenské nástroje, které lze využívat v pracovním prostředí a vyzkoušíme si je v praxi.
Představíme si, jaké místo zaujímá ukončující rozhovor v životě pracovníků a jaký je jeho smysl. Seznámíme se s výhodami a riziky ukončujícího rozhovoru. Ukážeme si ukončující rozhovor a seznámíme se s otázkami, které může obsahovat. Představíme si důležité body, na které je třeba během ukončujícího rozhovoru myslet a následně si jej vyzkoušíme.