Návazný přehledový kurz Dějiny české kinematografie II přinese základní informace k dějinám české audiovize od 70.let 20.století do současnosti.
Zaměřujeme se na první polovinu normalizační dekády - období konsolidace a start ofenzivní normalizace. Otevřeme téma trezorového filmu.
Druhá polovina sedmdesátých let se zaměří na závěr ofenzivní normalizace a přiblížíme si začátek polarizace kultury. Otevřeme širší téma normalizačního filmu.
Nástup další dekády se nesl ve znamení ekonomické stagnace a výraznějšího nástupu debutantů v tuzemské kinematografii.
Druhá polovina desetiletí se nese ve znamení hospodářských reforem a opatrné kritiky některých negativních společenských jevů. Objevuje se také žánr komunální satiry.
V tomto bloku se zaměříme na důsledky sametové revoluce, privatizaci Barrandova i profil tuzemské filmové tvorby v první polovině 90.let.
V posledním chronologicky pojatém bloku tohoto kurzu se po překotném vývoji v první polovině dekády zaměříme na o něco stabilnější druhou polovinu let 90. Přiblížíme si nové formy distribuce a uvádění, profil výrazných tvůrců tohoto období i další změny a posuny na rovině produkce.
V první lekci z tematicky laděné druhé poloviny kurzu se zaměříme na vlnu nostalgicky laděných audiovizuálnch děl, v řadě případů adaptací populární prózy. Tuto tendenci střídá po roce 2010 příklon k filmovým životopisům. V čem se tyto dvě linie tuzemské audiovize odlišují a co naopak společného?
Přednáška představí základní parametry vývoje filmové distribuce, kinosítě, podmínek uvádění a vývoje návštěvnosti
Přednáška představí typy tuzemské AV produkce v kontextu jejich vzniku a financování, činnost SFKMG a oblast minoritních a majoritních koprodukcí.
Přednáška představí tuto oblast filmové tvorby, rozkročenou v uvedeném období mezi stagnací a inovací
V této lekci se zaměříme na vývoj a proměny žánrové kinematografie, v návaznosti na typologii tuzemské audiovize jde o produkty typu K1 a K2. Témata: produkční cykly, komerční televize, exploatace, product placement.
Ve finálním tematickém přehledu představíme hlavní tendence, tvůrce a vývoj tuzemského uměleckého filmu, včetně jeho institucionálního zázemí.