Vítejte ve Vývojové psychologii II.
Od tohoto semestru jsou informace a pokyny k předmětu přesunuty z "papírového" sylabu do interaktivních osnov. Informace o obsahu předmětu a jeho výstupech (tedy tom, co budete umět a ovládat, až předmět absolvujete), jeho vyučující a rozvrh najdete v popisu předmětu v katalogu předmětů zde Vývojová psychologie II. Na tomto místě v interaktivních osnovách pak naleznete obecné pokyny a informace potřebné k úspěšnému absolvování předmětu a také jeho průběh týden po týdnu.
Je možné, že s přesunem došlo k nějakým drobným pochybením, za která se omlouváme. Budeme rádi, když nám o nich napíšete, budeme interaktivní osnovy průběžně vylepšovat :-).
Konzultace
Své seminární práce, skupinový úkol či jakoukoli jinou otázku z vývojové
psychologie můžete konzultovat s kterýmkoli z uvedených
vyučujících či konzultantů.
Co nelze konzultovat a o čem nelze diskutovat
(neboť konzultace a výuce věnovaný čas vyučujících jsou určeny především pro
řešení odborných problémů):
- pokyny obsažené v sylabu – tzn. jakákoli
pravidla, požadavky, termíny, atd.
- hodnocení již opravených seminárních prací -
dodržení všech základních pokynů pro psaní seminární práce (obsah, rozsah,
forma, literatura) přibližně odpovídá minimálnímu počtu bodů za seminární práci
nutných k zápočtu. Sporné seminární práce jsou vždy před udělením bodů
konzultovány týmem VP II, ohrazování se proti dle subjektivního dojmu nízkému
počtu bodů je proto bezpředmětné
Výše zmíněné problémy nebudou nikým z vyučujících konzultovány a i
e-maily s dotazy na ně mohou zůstat bez odpovědi.
Jakékoli výjimky (individuální studijní plán, uznání předmětu
apod.) je nutné řešit s garantkou kurzu na počátku semestru, nejpozději do 30. 9. 2019. Další
výjimky v průběhu semestru lze udělovat pouze v odůvodněných případech na základě oficiální omluvenky v ISu.
Průběh a příprava na semináře
Studenti se na každý seminář připravují dle pokynů uvedených v sylabu a též nastudováním povinné literatury k danému tématu. Povinnou
literaturu k příslušnému tématu je nutné prostudovat před seminářem. Témata probíraná na seminářích jsou nedílnou
součástí zkoušky, průběžným studiem si tedy usnadníte přípravu na zkoušku. Doporučujeme,
aby studenti pravidelně četli svou e-mailovou poštu v IS, materiály a úkoly
mohou být během semestru doplňovány a specifikovány.
Po dobu výkladu
(týká se audiovizuálních ukázek), zadávání seminárních úkolů a diskusí zákaz
používání elektronických zařízení (notebooky, tablety, telefony atd.). Výjimkou
jsou situace, kdy vyučující zadá úkol, u kterého nevyloučí možnost vyhledávání
informací v elektronických zdrojích. Děkujeme za pochopení.
Požadavky pro získání zápočtu
Zápočet je udělován za aktivní účast na seminářích (viz níže), vypracování skupinového úkolu a získání alespoň minimálního počtu bodů za seminární
práci.
Za aktivní účast na seminářích se považuje:
- účast na seminářích ve své seminární skupině (povolena je maximálně
jedna absence);
- aktivní plnění zadaných úkolů v průběhu semináře
- vypracování, odevzdání a prezentace skupinového seminárního úkolu během
zápočtového týdne
Seminární práce:
- odevzdání seminární práce v řádném termínu
(viz níže)
- splnění požadavků na seminární práci (viz níže)
- získání alespoň minimálního počtu bodů
Seminární práce
V rámci PSYb1040 budete navazovat na své seminární práce, které jste vypracovali v předchozím semestru. K seminárním pracím odevzdaným v PSY103 jste
dostali podrobné komentáře, hodnocení a návrhy na vylepšení. Vaším úkolem během
tohoto semestru bude seminární práce dle komentářů a návrhů
upravit, dopracovat a vylepšit. Během semináře S4 budete mít možnost
individuálních konzultací postupu úprav svých textů (organizační informace
naleznete v popisku týdne 7 a 8).
Seminární práce budou po odevzdání hodnoceny nezávisle na hodnocení v předchozím semestru. Součástí seminární práce bude také vaše písemná reakce na zpětnou vazbu
z předchozího semestru – budete postupovat podobným způsobem jako
autoři studií v recenzním řízení - v procesu recenzního procesu
v odborných časopisech je nutné reagovat písemně na recenzentské posudky a
popsat zcela konkrétně provedené změny (popisují se provedené změny, ale také
to, pokud na určitý komentář recenzenta autor „nepřistupuje“ – v tomto
případě je vždy nutno uvést relevantní argumentaci, která podpoří autorovo
stanovisko změnu neprovést). Odevzdávat tedy budete nejen přepracovanou
seminární práci, ale ve stejném souboru za seznamem použitých zdrojů popíšete,
v čem jste konkrétně práci vylepšili, změnili, opravili.
Odevzdání
seminární práce
Odevzdání práce je podmínkou k udělení zápočtu. Práce se odevzdává ve formátu .doc do složky Seminární práce v odevzdávárně PSYb1040. Odevzdávaný
soubor prosím pojmenujte pouze následovně: Příjmení_jméno.
Za odevzdání seminární práce se nepovažuje
odevzdání prázdného dokumentu či zjevně poškozeného, nesmyslného či nesprávného
dokumentu, ani dokumentu v jiném než zadaném rozsahu či formátu. Zkontrolujte si proto, jaký dokument jste
do odevzdávárny vložili a zda ho lze bezproblémově otevřít pomocí programu
Word.
Proces a termín
odevzdávání
V
rámci seminářů S4 proběhnou individuální
konzultace. Ke konzultaci si připravíte aktuální stav práce (vytištěnou verzi) a připravené dotazy
ohledně nejasností, problémů atd. Aktuální verzi práce pro konzultaci vložte prosím do odevzdávárny s názvem Ke konzultaci do 18.00 v neděli předcházející vašemu semináři S4.
Revidovanou seminární práci je nutné odevzdat
13. 12. 2019 (práce odevzdané po tomto datu nebudou přijaty).
Rozsah
Rozsah seminární práce zůstává stále nejméně 9 000 znaků s mezerami (5
normostran) a maximálně 10 800
znaků s mezerami (6 normostran). Do rozsahu se nezapočítává titulní
strana práce a seznam literatury.
Forma
Jen pro zopakování:
Seminární
práce do vývojové psychologie je odborným textem, který má podobu tzv.
Introduction (tedy přehledu poznatků o dané problematice s formulací vlastní
výzkumné otázky či hypotézy v odborných článcích dodržujících strukturu
IMRaD).
Co je smyslem revize
a přepracování seminární práce a co je též součástí jejího hodnocení?
Revizí své seminární práce prokazujete, že jste schopni reagovat na poskytnutou zpětnou vazbu a využít ji ke zvýšení kvality odborného textu, který
zpracováváte. Přepracováním seminární práce dále prokazujete, že jste schopni
dohledat si další potřebné relevantní odborné zdroje a že na základě zpětné
vazby s nimi dokážete lépe pracovat - tzn. spojovat závěry jednotlivých
studií do nových souvislostí, vyvozovat na jejich základě vlastní výzkumné
otázky, hypotézy apod.
Jen pro
zopakování:
Odbornými zdroji jsou monografie a články z odborných periodik
(dostupné např. v knihovně FSS či v elektronické podobě prostřednictvím
fulltextových databází) apod., nikoliv učebnice (např. učebnice autorů – Čačka;
Vágnerová; Thorová; Langmeier, Krejčířová; Nakonečný; Atkinsonová; Plháková
apod.) a slovníky pro laickou veřejnost (např. Hartl, Hartlová). Prací
prokazujete znalost a dovednost citačních standardů APA.
Využít můžete tyto zdroje:
Jak napsat Introduction
Citing Sources According to APA Guidelines: A CONCISE GUIDE
Purdue OWL
Hodnocení
seminární práce
Bodově se hodnotí míra vyhovění kritériím uvedeným v tabulce níže, především pak dodržení
základních pokynů k psaní seminární práce (viz předchozí semestr PSY103) a
schopnost poučit se a profitovat z poskytnuté zpětné vazby.
Upozornění
Seminární
práce vypracovávejte samostatně s použitím relevantní literatury. Dbejte
na důsledné odkazování se na zdroje a dodržování citačních pravidel. Práce
jiných autorů vydávané za vlastní jsou považovány za plagiát. Za plagiát je
považována i seminární práce, v níž bez odkazu na zdroj prezentujete
myšlenky jiného autora (a to i v případě, že věty nejsou kopírovány
doslovně). Výše uvedené počiny jsou automaticky postupovány k řešení
disciplinární komisi.
Skupinový úkol
Přihlášení se ke skupinovému úkolu (tzn. vytvoření pracovní skupiny), jeho
vypracování, prezentace a odevzdání jsou nedílnou součástí podmínek
k získání zápočtu.
Zadání skupinového úkolu bude upřesněno na
semináři S1. Potřebné pokyny a materiály k zpracování úkolu naleznete v týdnech 1 a 2 (Materiály ke skupinovému úkolu). Účast na prvním semináři je proto doporučena. V případě, že se student nemůže tohoto
semináře zúčastnit, je povinen se předem (tzn. před konáním semináře příslušné
seminární skupiny) domluvit s vyučující, do které pracovní skupiny bude
zařazen.
Odevzdání
Každá pracovní
skupina bude prezentovat splnění skupinového
úkolu na semináři S6. Vypracovaný úkol každá pracovní skupina vloží do
odevzdávárny v IS Skupinový úkol nejpozději do
18.00 den před konáním semináře.
Hodnocení
Hodnoceno bude
celkové splnění skupinového úkolu, nikoliv podíl jednotlivců na něm. Všichni členové jedné pracovní skupiny tedy
obdrží stejné hodnocení. Za způsob, jakým si členové pracovní skupiny mezi
sebou rozdělí práci, nese odpovědnost každý z členů skupiny. Za splnění
skupinového seminárního úkolu je možné získat 0 – 15 bodů. U tohoto úkolu je stanoveno
minimum 8 bodů nutných pro získání zápočtu. Pro získání zápočtu je dále
nutné být včas (viz výše) přihlášen k pracovní skupině, vypracovat,
odevzdat a odprezentovat seminární úkol. Za odevzdání seminárního úkolu se
nepovažuje odevzdání prázdného dokumentu nebo nedostatečně či zjevně nesmyslně
vyplněného dokumentu.
Požadavky na ukončení kurzu
Kurz je ukončen
ústní zkouškou, která zahrnuje témata jak z PSY103 (Vývojová psychologie
I), tak z PSYb1040 (Vývojová psychologie II), která pokrývají zkušební okruhy k SZZ. Přípravou na ústní zkoušku se již připravujete na závěr svého bakalářského studia. Zkušební okruhy zahrnují:
- témata prezentovaná na seminářích a přednáškách PSY 103 (Vývojová psychologie I) a PSYb1040
(Vývojová psychologie II)
- povinnou literaturu a materiály v IS
- okruhy mají integrativní charakter a očekává se, že si je student samostatně zpracuje na základě znalostí získaných během obou semestrů výuky vývojové psychologie
Zde naleznete okruhy k SZZ, vyberte si dle svého studia jednooborovou či dvouoborovou variantu:
Okruhy ke zkoušce
Studenti mohou získat celkem 65 bodů, minimální počet bodů je 36.
| maximum bodů | minimum bodů |
Skupinový seminární úkol
| 15 | 8 |
Seminární práce - revizekritéria pro hodnocení: - zohlednění komentářů k textu
- zapracování poznámek
- práce s literaturou
- reakce na komentáře, argumentace
| 15 | 8 |
Ústní zkouška | 35 | 18 |
Celkové hodnocení
60 - 65 bodů | A – vysoce nadstandardní výkon; student(ka) perfektně zvládl(a) obsah
kurzu a prokázal(a) vysoce nadprůměrné znalostí a dovedností ve
všech oblastech PSYB1040 |
54 – 59 bodů | B – nadprůměrný výkon; student(ka) zvládl(a) obsah kurzu a prokázal(a),
že je schopen/schopna v některých oblastech v rámci PSYB1040 podávat
výborné výkony
|
48 – 53 body | C – adekvátní splnění podmínek kurzu; prokázání zcela přijatelné úrovně
znalostí a dovedností v rámci oblastí PSYB1040 |
42 – 47 bodů
| D – mírně podprůměrné vyhovění požadavkům kurzu, student(ka) má
v některých znalostech a dovednostech v rámci oblastí PSYB1040 více
„slabých míst“, kterým by se ještě měl(a) věnovat |
36 – 41 bod | E – splnění požadavků kurzu na nejnižší přijatelné úrovni; student(ka)
by se měl(a) snažit své znalosti a dovednosti v rámci oblastí PSYB1040
značně zlepšit a rozšířit |
35 či nesplnění minimálního počtu bodů v jednotlivých požadavcích (sem.
práce; seminární úkol; více než 1 absence na semináři) | F – nevyhovění podmínkám kurzu, prokázání nepřijatelně nízké úrovně
znalostí a dovedností v rámci oblastí PSYB1040 |